*Maica *Larriba destaca o importante despregamento de medios cos que contará o Plan de *Vialidad Invernal para as estradas de Pontevedra

23/11/2021

A subdelegada do Goberno explicou que o obxecto do dispositivo é “dar seguridade aos usuarios e proporcionar a condución máis cómoda e fluída posible ante posibles condicións meteorolóxicas adversas”. Entrarán en funcionamento 10 quitaneves, 1 *retropala cargadora, 1 pa mixta, 12 depósitos de sal con capacidade para almacenar 1.975 toneladas e catro plantas de *salmuera.

A subdelegada do Goberno en Pontevedra,  *Maica  *Larriba, presidiu esta mañá o acto de sinatura do Protocolo que activa na provincia o Plan de *Vialidade   Invernal na Rede de Estradas do Estado para a campaña 2021-2022. O obxectivo deste Plan é, en caso de condicións meteorolóxicas adversas, reducir en todo o posible o número de tramos con restricións ao tráfico e evitar as retencións de vehículos, ou no seu caso, minimizar a súa duración.

*Larriba destacou o importante despregamento de medios humanos e técnicos cos que contará a provincia nesta campaña. En total, 10 camións quitaneves, 1  *retropala cargadora, 1  pa mixta, 12 depósitos de sal con capacidade para almacenar 1.975 toneladas e catro plantas de *salmuera.

A subdelegada explicou que, ademais das actuacións en caso de emerxencia, “está previsto visto efectuar tratamentos preventivos no firme en situacións de baixas temperaturas naqueles sectores de autovías, autoestradas e estradas convencionais afectadas”. Estes labores preventivos son vitais para evitar a formación de placas de xeo e garantir a seguridade nas estradas durante o inverno. Nos niveis máximos de emerxencia, se a situación requiríseo, contémplase tamén a mobilización da Unidade Militar de Emerxencias.

O protocolo establece ademais tres Postos de Mando Avanzado, un deles correspondente á zona meridional da provincia, situado nos Túneles do Folgoso e que atende especialmente aos portos da Cañiza e  *Fontefría, o outro en Cerdedo-Cotobade, na zona central, que presta especial atención ao porto do  *Paraño e outro en Lalín, que cobre a zona norte da provincia.

Este regulamento de actuación, segundo informou a subdelegada, “implica, como non podería ser doutro xeito, os diferentes servizos e unidades da Administración, como son o departamento de *Carreteiras  do Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana, á Garda Civil, aos servizos  de *Proteción Civil da propia Subdelegación, á Dirección Xeral de Tráfico, ao subsector de tráfico da Garda Civil e a Comisaria Provincial da Policía Nacional”. Ademais,  *Larriba mostrou a súa disposición a colaborar e cooperar con outras Administracións que non dispoñan dos medios necesarios para garantir a seguridade viaria ante fenómenos climatolóxicos adversos.

Plan de *Vialidad
O obxecto deste protocolo é, tal e como sinalou  *Larriba, “dar seguridade aos usuarios e proporcionar a condución máis cómoda e fluída posible ante posibles condicións meteorolóxicas adversas”.

O documento especifica os procedementos de actuación e coordinación que se porán en marcha ante unha predición meteorolóxica adversa e durante o seu desenvolvemento, coa definición dos mecanismos particulares de cada fase da mesma: alerta, preemerxencia e emerxencia. Tamén se especifican os mecanismos de información, coordinación e cooperación cos órganos e autoridades da Xunta de Galicia e das distintas administracións locais.

Ademais, o Plan determina os tramos de estradas que poden resultar máis conflitivos en caso de nevadas, os Postos de Mando Avanzados que se establecerán; as zonas para estacionamento de vehículos pesados e lixeiros, en casos de peche ou restricións de tráfico, e os Centros de Conservación e Explotación onde se sitúan as máquinas quitaneves e outros equipamentos.

O protocolo, que estará vixente de novembro a abril, poderase activar en calquera momento se as predicións ou condicións  *metereolóxícas así o aconsellan.

Asinantes do protocolo

A presentación do protocolo invernal realizouse este ano no Posto de Mando avanzado de Cerdedo-Cotobade, que da cobertura ao Porto  de *Paraño, na  *N-541.

No sinatura do protocolo estiveron presentes representantes de todos os organismos implicados. Ademais da subdelegada do Goberno, asinaron o documento o coronel xefe da  *Comandancia da Garda Civil en Pontevedra, Simón  *Venzal; o capitán xefe accidental do subsector de Tráfico da  *Gardia Civil de Pontevedra, Diego Francisco Gil, o inspector xefe da Policía Nacional, Pablo Montesinos e o xefe da Unidade de Estradas do Estado, Pablo Domínguez.