A provincia de Ourense conta con 23 máquinas quitaneves e 5.494 toneladas de sal para atender os 500 km de estradas do Estado

10/11/2021

O Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana conta con 62 persoas para o mantemento das vías, das que 46 son condutores especializados en quitaneves

O dispositivo especial para a campaña de vialidade invernal na Rede de Estradas do Estado está operativo dende o día 1 de novembro de 2021 ata o 30 de abril de 2022

O obxectivo é asegurar a vialidade de circulación na provincia, así como reducir o número de tramos con restricións ao tráfico e evitar as retencións de vehículos ou, no seu caso, minimizar a súa duración

O subdelegado do Goberno en Ourense, Emilio González, presidiu esta mañá a reunión da Comisión de Coordinación Provincial para a seguridade viaria en situacións extremas na que se revisou o Protocolo de actuación na provincia. O obxectivo é asegurar a vialidade de circulación na provincia de Ourense, así como reducir en todo o posible o número de tramos con restricións ao tráfico e evitar as retencións de vehículos ou, no seu caso, minimizar a súa duración.

O subdelegado do Goberno sinalou que o dispositivo especial para a campaña de vialidade invernal na Rede de Estradas do Estado está operativo dende o 1 de novembro de 2021 ata o 30 de abril de 2022. Emilio González destacou que nesta campaña a provincia conta con 23 camións quitaneves (18 quitaneves convencionais e 5 camións espalladores de salmoira) para asegurar a vialidade da circulación nos 500 quilómetros da Rede de Estradas do Estado na provincia (330 qm de estradas convencionais e 170 qm de autovías) ante a predición de precipitacións en forma de neve ou outras situacións extremas.

Así mesmo, atópanse almacenadas 5.494 toneladas de sal e 110.000 litros de salmoira, cantidades correspondentes ás provisións iniciais que poderán ser aumentadas a medida que decorra o inverno.

Emilio González sinalou que, en canto ao persoal implicado, o Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana, a través da Unidade de Estradas do Estado en Ourense, conta con 62 persoas dispoñibles para o mantemento das vías, das que 46 son condutores especializados en quitaneves. A eles poderanse sumar, cando sexa preciso, os 140 axentes do Subsector de Tráfico da Garda Civil e o persoal da Dirección Xeral de Tráfico na provincia.

Por último, tamén se dispón de 18 estacións meteorolóxicas fixas distribuídas polas estradas nacionais e nas autovías da provincia que permitirán coñecer de forma inmediata as condicións meteorolóxicas e a situación do tráfico.

A estes medios súmanse os despregados pola Xunta de Galicia e pola Deputación de Ourense.

Así mesmo, na reunión especificáronse os procedementos de actuación e coordinación que se poñerán en marcha ante unha predición meteorolóxica adversa e durante o seu desenvolvemento, coa definición dos mecanismos particulares de cada fase da mesma: alerta, preemerxencia e emerxencia.

Ademais, o Protocolo determina os mecanismos de información, coordinación e cooperación cos órganos e autoridades da Xunta de Galicia e das distintas administracións locais, así como os tramos de estradas que poden resultar máis conflitivos en caso de nevadas; os Postos de Mando Avanzados que se establecerán; as zonas para estacionamento de vehículos pesados e lixeiros, en casos de peche ou restricións de tráfico; e os Centros de Conservación e Explotación onde se sitúan as máquinas quitaneves e outros equipamentos.

PARTICIPANTES

Na reunión estiveron presentes representantes dos organismos implicados e das forzas e corpos de seguridade do Estado. Á mesma asistiron o xefe provincial de Tráfico, David Llorente; o secretario xeral da Subdelegación do Goberno, Manuel Arias; a secretaria territorial da Xunta de Galicia, Silvia Dorado; o tenente coronel xefe accidental da Comandancia da Garda Civil de Ourense, Indalecio Linares; o xefe accidental do Subsector de Tráfico da Garda Civil de Ourense, Javier Barja; o inspector xefe de Atención ao Cidadán do Corpo Nacional de Policía, Carlos Fernández; o enxeñeiro técnico de Obras Públicas do Estado, Marcos Sánchez; o xefe de servizo da AXI en Ourense, Marcos Buide; o xefe de Sección de Conservación e Explotación de Estradas da Deputación de Ourense, Antonio Carlos Sánchez; o representante da FEGAMP, Luis Milia; e a responsable de Protección Civil na Subdelegación do Goberno, Mar Martínez.