Pedro Branco e Inés Rey visitan a nova pasarela de *Pedralonga na Coruña

16/02/2024

Situada no punto quilométrico 3+550 da AC-11, suporá unha importante mellora da permeabilidade peonil da avenida de Alfonso Molina entre os barrios de Palavea, *Pedralonga e Eirís, mellorando a seguridade viaria para os peóns

Esta actuación súmase ás de remodelación e integración ambiental da propia avenida e a outras levadas a cabo na súa contorna, como o proxecto de ampliación da ponte dá Pasaxe e a ligazón do Sol e Mar

O delegado e a alcaldesa estiveron acompañados pola subdelegada do Goberno na Coruña, María Rivas, o concelleiro de Planificación Urbana, José Manuel Lage, e veciños e veciñas da zona

O delegado do Goberno en Galicia, Pedro Branco, e a alcaldesa da Coruña, Inés Rey, visitaron a nova pasarela de *Pedralonga, na Coruña, que cruza a avenida Alfonso Molina á altura do punto quilométrico 3+550. No acto, estiveron acompañados pola subdelegada do Goberno na Coruña, María Rivas, o concelleiro de Planificación Urbana, José Manuel Lage, e veciños e veciñas da zona.

Esta nova pasarela vai supor unha importante mellora na permeabilidade peonil da avenida de Alfonso Molina entre os barrios de Palavea, *Pedralonga e Eirís, mellorando a seguridade viaria para os peóns. Ademais, vai permitir eliminar as anteriores rutas peonís na ligazón entre a *N-550 e a avenida de Alfonso Molina (AC-11).

Trátase da primeira actualización finalizada do tres que están programadas polo Ministerio de Transportes para a mellora da avenida de Alfonso Molina, que inclúen a remodelación da avenida Alfonso Molina, cuxas obras xa están en execución, cos traballos previos de identificación de servizos afectados e *replanteos topográficos e que conta cun orzamento de 18,31 millóns de euros; a integración ambiental da avenida (4,4 millóns de euros) e a propia pasarela de *Pedralonga (1,4 millóns de euros).

A actuación está incluída no programa para a modernización de máis de 80 túneles, na protección de usuarios vulnerables e da fauna e o fomento da sustentabilidade, a eficiencia enerxética e a redución do ruído na Rede de Estradas do Estado, financiado con 659 millóns de euros do Plan de Recuperación. É, ademais, a primeira obra que se iniciou en Galicia financiada con cargo aos fondos do Plan de Recuperación.

Características técnicas

O novo itinerario peonil que inclúe a nova pasarela iníciase (de Norte a Sur) na beirarrúa peonil anexa á Fábrica de Armas, cunha costa de formigón de 3 *m de largo libre para os peóns e unha costa *longitudinal máxima do 6%, cumprindo coas condicións de cómoda accesibilidade.

A seguir, cruza a AC-11 cun tramo de estrutura metálica do mesmo largo e 52 metros de lonxitude, sen apoios intermedios, cunha pendente do 2%.

Co fin de evitar as conducións de abastecemento de auga existentes, continúa con outro tramo, tamén en estrutura metálica, de 56 metros de lonxitude e 6% de pendente. Finalmente, o itinerario finaliza cunha nova costa de formigón (á beira do centro comercial) cunha pendente do 6%.

A actuación tamén contempla a urbanización de vías e beirarrúas e a reposición dos servizos afectados. Os traballos restantes para completar e cancelar os actuais itinerarios peonís finalizarán este mes de febreiro.

Outras actuacións na contorna

Á marxe das citadas actuacións de mellora da avenida Alfonso Molina, o Ministerio de Transportes e Mobilidade Sustentable puxo en servizo o pasado mes de decembro o paso inferior da nova ligazón da autovía AC-12, no punto quilométrico 5.200, ao seu paso polo núcleo de Perillo (Oleiros). Actuación, de máis de 10 millóns de euros de investimento e coa que hoxe se beneficia ao importante tráfico rodado de 50.000 vehículos diarios e ao centro de Perillo (Oleiros), pola gran redución dos impactos acústicos e a gran mellora dos itinerarios peonís e os propios pasos de peóns que se realizan a distintos niveis.

En la actualidad, se están acometiendo actuaciones de finalización consistentes en la urbanización, humanización e integración estética y paisajística del tejido urbano del nivel superior del enlace. Estas actuaciones concluirán a mediados de este año 2024.

Así mesmo, está en fase de redacción o proxecto de ampliación da ponche da Pasaxe sobre a ría do Burgo: unha nova ponche paralela á ala existente que beneficiará tanto á AC-11 como á AC-12 e ao propio transporte público, xa que estas son as dúas vías de acceso á Coruña con maior tráfico, así como nas estradas autonómicas AC-173 e AC-174, en Oleiros. Esta actuación supón ademais a humanización das rutas peonís e ciclistas ao conectar cos paseos marítimos adxacentes da Coruña e Oleiros.