Isabel Rodríguez avanza que máis de 4.200 mozos das comarcas de Lugo e A Ulloa poden beneficiarse das axudas do Goberno para compra de vivenda

Isabel Rodríguez avanza que máis de 4.200 mozos  das comarcas de Lugo e A Ulloa poden beneficiarse das axudas do Goberno para compra de vivenda

20/09/2022

Tamén están dispoñibles achegas económicas para o aluguer

A subdelegada do Goberno en Lugo, Isabel Rodríguez, avanzou hoxe que máis de 4.200 mozos das comarcas de Lugo e A Ulloa de entre 18 e 35 anos poden beneficiarse das axudas de 10.800 euros que o Goberno concede para a adquisición de vivenda habitual. Estas axudas están enmarcadas no Plan Estatal de Acceso á Vivenda 2022-2025 do Executivo Central co obxectivo de favorecer o asentamento de poboación en concellos de menos de 10.000 habitantes.

Rodríguez explicou as principais liñas do plan do Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana, nun encontro celebrado este martes no Concello de Castroverde e no que participaron rexedores dos municipios das comarcas de Lugo e A Ulloa.

A subdelegada informou que o Goberno leva a cabo este programa de axudas para a compra e aluguer para facilitar o acceso á vivenda a mozas,  ao mesmo tempo que atrae poboación a *concellos con menos poboación. Neste sentido, destacou que este tipo de programas “demostran, unha vez máis, a preocupación do Goberno por cubrir as necesidades dos mozos e a aposta decidida polo desenvolvemento e o asentamento de veciños no rural, nunha provincia como a de Lugo onde 61 dos 67 municipios contan con menos de 10.000 habitantes”.

Así mesmo, destacou que este instrumento que pon o Goberno a disposición dos mozos está enfocado “a protexer o dereito a unha vivenda digna, en condicións asumibles e deixe de ser un ben de luxo ao que só poden acceder uns poucos”. A Subdelegada sinalou que é o executivo central o que achega o 100% dos 10.800 euros para mozos a través do Plan Estatal de Vivenda, aínda que as competencias nesta materia sexan de carácter autonómico.

Requisitos

Para acceder a este programa establécese un límite de ingresos da unidade de convivencia que é de tres veces o *IPREM (catro veces no caso de persoas con discapacidade e cinco veces se a discapacidade é severa). A contía da axuda para compra será dun máximo de 10.800 euros co límite do 20% do prezo de adquisición, que non debe superar os 120.000 euros. O domicilio deberá ser o habitual e permanente durante cinco anos.

No caso do aluguer, o inquilino terá cuberto ata o 60% da renda mensual, en alugueres de ata 600 euros ao mes ou ata 300 euros no caso de habitacións. Poderá recibir a axuda un máximo de cinco anos e será compatible co Bono Aluguer Novo.

A tramitación destas axudas do Plan Estatal de Vivenda corresponde á Comunidade Autónoma. No caso de Galicia, a Xunta publicou o pasado 12 de agosto a convocatoria do Instituto Galego de Vivenda e Solo no Diario Oficial de Galicia fixando no día 30 de setembro a finalización do prazo de solicitude.