José Miñones pone en valor “la enorme capacidad de actuación de la UME en la lucha contra los incendios forestales en Galicia”, con hasta 200 efectivos desplegados este verano

Imaxe do acto de substitución

06/09/2022

Nos momentos máis difíciles, Galicia contou con ata 200 membros da *UME e máis de 100 medios despregados por todo o territorio, entre vehículos aéreos e terrestres. Ata o momento, a *UME realizou 8 intervencións en Galicia para combater grandes incendios O delegado agradeceu o traballo realizado polo tenente coronel, José Alberto Barja, durante estes meses á fronte da Unidade e desexoulle “moita sorte e todos os éxitos” ao seu relevo, o tenente coronel, Daniel Constantino Casado.

San Andrés del Rabanedo (León), 6 de setembro de 2022.- O delegado do Goberno en Galicia, José Miñones, destacou hoxe a “enorme capacidade de actuación na loita contra os incendios forestais en Galicia” do quinto Batallón de Intervención de Emerxencias (*BIEM V) pertencente á Unidade Militar de Emerxencias (*UME) “grazas ao valor e preparación dos medios humanos, así como ao seu gran desenvolvemento loxístico”. O delegado do Goberno participou esta mañá xunto co subdelegado do Goberno en Ourense, Emilio González, no acto de relevo de mando do Batallón de Intervención en Emerxencias, que tivo lugar en Baséea Conde de *Gazola, situada na localidade leonesa de San Andrés del Rabanedo e subliñou que nos momentos máis difíciles, Galicia contou con ata 200 efectivos da *UME e máis de 100 medios despregados por todo o territorio, entre vehículos aéreos e terrestres.

José Miñones agradeceu o traballo realizado neste tempo polo tenente coronel, José Alberto Barja, con quen xa se reuniu no mes de xullo para analizar as previsións da campaña de incendios e felicitou e desexoulle “moita sorte e todos os éxitos” ao tenente coronel, Daniel Constantino Casado, que hoxe tomou o relevo do mando da *BIEM V, convencido de que “vai continuar a máxima coordinación e a colaboración deste batallón con Galicia na loita contra lume”.

Así, o delegado do Goberno agradeceu o intenso labor da *UME ao longo destes meses de verán nos que, ata o momento, realizou 8 intervencións en Galicia para combater grandes incendios, o pedimento da Xunta. Foron, concretamente, os de Folgoso do Courel-*Seceda (15 de xullo) e A Pobra do Brollón (19 de xullo), que se acabaron agrupando nun único lume con cinco focos, o de Carballeda de Valdeorras (15 de xullo), Arbo-*Mourentán (30 de xullo), Boiro (3 de agosto), Verín (3 de agosto), Caldas de Reis-*Saiar (4 de agosto) e Ponte Caldelas e A *Canicouva o 6 de agosto. Ao mesmo tempo, puxo en valor a súa intervención no ano 2021 con 18 intervencións atendidas en Galicia relacionadas con incendios forestais, entre eles, o máis grave declarado en Ribas de Sil no mes de setembro.

José Miñones trasladou a súa felicitación ao *BIEM V pola “rápida resposta en cada un dos incendios nos que se solicitou a súa intervención, sendo chave para o control e a extinción do lume pero, sobre todo, para preservar a seguridade da cidadanía”.

A *BIEM V ofrece 500 militares e 200 vehículos dispostos para mobilizarse nun prazo inferior a catro horas en calquera punto de Galicia e pode ampliarse con outros batallóns fósese necesario. Ademais, unha unidade de intervención do V Batallón da *UME está de maneira permanente no cuartel da *Brilat de Figueirido (Pontevedra) durante os meses de agosto e setembro. Este elemento de primeira intervención permite á *UME intervir con axilidade nas emerxencias provocadas polos incendios forestais en Galicia e axudar a que os efectos sobre a poboación civil, bens e medio ambiente sexan os mínimos.

José Miñones, fixo fincapé na implicación do Goberno con Galicia, non só na loita e prevención contra os lumes, senón tamén coas persoas afectadas polos incendios forestais de leste verán grazas á declaración de zona afectada gravemente por emerxencias de protección civil (*ZAEPC) e á aprobación de medidas para todos os municipios polos que se estenderon os 20 grandes incendios declarados na comunidade esta campaña.

“O Goberno de Pedro Sánchez estivo desde principíoo sobre o terreo e apoiando á Xunta cando os seus medios non eran suficientes”, afirmou o delegado do Goberno, á vez que incidiu en que “ante a situación excepcionalmente complicada rexistrada móntesnos este verán a resposta do Executivo foi áxil e coordinada, co despregamento de todos os medios da *UME para atallar os incendios e protexer a vida das persoas”.