José Miñones anuncia que o Goberno transfire 1,7 millóns de euros aos concellos de Galicia para accións do Pacto de Estado contra a Violencia de Xénero

16/08/2022

O delegado mostra o compromiso do Executivo cos servizos municipais que conforman “a primeira liña de asistencia ás vítimas de violencia machista”

O Goberno supera os 21 millóns de euros en transferencias ás administracións de Galicia en políticas de igualdade e loita contra a violencia de xénero

O delegado do Goberno en Galicia, José Miñones, recoñeceu hoxe o papel das entidades locais na loita contra a violencia de xénero e anunciou que o Goberno financia este ano con 1,7 millóns de euros as accións que desenvolvan os concellos galegos dentro do Pacto de Estado contra a violencia de xénero.

José Miñones engadiu que esta transferencia mostra o compromiso do Executivo co financiamento dos servizos municipais, máis que xustificada nese ámbito “xa que os concellos ofrecen a primeira liña de asistencia ás vítimas de violencia machista”.

Segundo acordou a Secretaría de Estado de Igualdade e contra a Violencia de Xénero, os concellos de Galicia recibirán 1.740.804,43 euros para a implantación de medidas e programas para a loita contra a violencia machista dentro do Pacto de Estado contra a Violencia de Xénero. Por provincias, os concellos da provincia da Coruña recibirán 693.277,10 euros; os de Lugo, 234.784,19 €; a provincia de Ourense, 288.773 € e os concellos de Pontevedra recibirán 523.970 €.

Los criterios de reparto fueron establecidos por el Real Decreto 503/2022, de 27 de junio. A una cantidad fija por cada municipio se unen cantidades variables en función de los criterios de población, la incorporación al Sistema de Seguimiento Integral en los casos de Violencia de Género (Sistema VioGen) del Ministerio del Interior y la existencia de víctimas usuarias del Servicio Telefónico de Atención y Protección para víctimas de la violencia de género (Atenpro) empadronadas en el municipio.

Los ayuntamientos deberán destinar estos fondos a programas para la erradicación de la violencia sobre la mujer. Así, podrán realizar campañas de sensibilización y prevención; reforzar los servicios municipales de atención e información a las víctimas de violencia contra la mujer o realizar actuaciones encaminadas a la formación especializada continuada de profesionales del ámbito local en materia de igualdad entre mujeres y hombres. Además, podrán reforzar los Cuerpos de Policía Local adheridos al Sistema VioGen y los Puntos de Encuentro Familiar. Los fondos podrán financiar proyectos y acciones entre lo 1 de junio de este año y el 30 de junio de 2023.

21 millóns en Galicia

A loita contra a violencia de xénero é unha das políticas prioritarias do Goberno de España. Cos fondos distribuídos a Concellos, este ano, o Goberno de España transfire ás administracións públicas galegas máis de 21 millóns de euros para o desenvolvemento de accións específicas de axuda, mellora de coordinación e tarefas preventivas.

Dentro del Pacto de Estado contra la Violencia de Género, el Gobierno transfirió a la Xunta 9 millones de euros, a los que se suman el 1,7 millones acordados para los ayuntamientos. Se suman los 11 millones que el Ejecutivo destina este año en Galicia para impulsar políticas de conciliación y lucha contra las violencias machistas a través del Plan Corresponsables, que se activa por primera vez.

Por outra banda, o Plan de Recuperación, Transformación e *Resiliencia contempla a creación de servizos de atención integral 24 horas para vítimas de violencia de xénero. Para iso, o Ministerio de Igualdade transferirá cinco millóns de euros á Xunta, destinados á construción de catro centros, un por provincia, dentro do Plan España Protéxeche, coa previsión de que estean en funcionamento o ano que vén.