María Rivas anima a la juventud coruñesa a emplear el Bono Cultural en el comercio local

12/08/2022

A subdelegada lembra que na provincia 9.346 mozos e mozas que este ano cumpren 18 poderán beneficiarse dos 400 euros deste bono que impulsa o Goberno central

Unha das condicións desta iniciativa é que os 400 euros deben gastarse en empresas, institucións ou manifestacións culturais que estean adheridas ao programa
“Trátase dun apoio firme do Goberno de España ao sector cultural, que se viu especialmente danado pola pandemia e as medidas sanitarias”, afirmou Rivas

A subdelegada do Goberno na Coruña, María Rivas, pediu aos mozos da provincia que aproveiten en Bono Cultural para “apoiar o comercio local”. Nunha visita este venres á tenda *Alita Cómics, un dos establecementos xa rexistrados, a subdelegada lembrou que os 9.346 coruñeses e coruñesas que cumpren 18 anos en 2022 —preto de 2.000 na cidade herculina— poderán beneficiarse dos 400 euros deste Bono que impulsa o Goberno central. Na visita, estivo acompañada polo dono da tenda, Juan Carlos San Miguel, e o alto inspector de Educación de Galicia, José *Alfeirán.

Rivas sinalou que unha das condicións desta iniciativa do Ministerio de Cultura e Deporte é que debe gastarse en empresas, institucións ou manifestacións culturais que estean adheridas ao programa, polo que “é necesaria a implicación de todo o sector para conseguir que o impacto do Bono na cultura da nosa provincia sexa o maior posible”. Neste sentido, lembrou que xa poden solicitar a súa adhesión —a través da web *bonoculturajoven.gob.es— librarías, teatros, tendas de música, festivais, salas de cinema, museos e outros recintos de carácter cultural. “Cantas máis empresas e entidades inscríbanse, máis posibilidades ábrenselles aos mozos”, engadiu.

En paralelo, lembrou que está igualmente aberto o prazo para que os mozos poidan solicitar esta axuda de 400 euros ata o 15 de outubro. A solicitude pode facerse tamén a través da web específica do programa. Unha vez concedida a axuda, recíbese un cartón prepagamento virtual para usar a través do móbil, que se pode empregar en todas as empresas culturais adheridas ao programa. Este cartón tamén está dispoñible en formato físico para quen así o requira e será Correos a entidade encargada de distribuíla.

A subdelegada sinalou que o obxectivo deste Bono Cultural Novo é ofrecer ás persoas que cumpren a maioría de idade unha axuda para que poidan gozar da cultura cunha ampla oferta ao seu dispor, “que se xeren hábitos de consumo culturais desde a mocidade e que perduren ao longo do tempo”. Así mesmo, suxeriu aos mozos “utilizar o Bono para experimentar cousas que quizais non probarían sen esta inxección económica, como ir á ópera, ao teatro, ou por que non, afeccionarse ao cómic".

Cun investimento a nivel nacional de máis de 200 millóns de euros, o orzamento para a provincia coruñesa será de 3,7 millóns. “Desde logo, canto maior porcentaxe desta cantidade quede aquí en Galicia e A Coruña, máis beneficioso será para as nosas empresas e a nosa cultura”, subliñou a subdelegada, que insistiu en pedirlles aos mozos que “apoien ás industrias culturais das súas cidades e pobos”.

Esta iniciativa chega, segundo Rivas, nun bo momento “porque, todas estas semanas, temos unha gran cantidade de feiras e festivais onde poder utilizar este Bono, como o Salón do Cómic que se está celebrando estes días aquí na Coruña”.

O Bono Cultural está dividido en tres apartados, “co propósito de fomentar o acceso a diversas expresións culturais”. Deste xeito, cada persoa beneficiaria poderá destinar ata 200 euros para artes en vivo, patrimonio cultural e artes audiovisuais (música en directo, cinema, museos, etc.); un máximo de 100 euros para produtos culturais en soporte físico (como libros ou discos) e outros 100 euros para consumo dixital ou en liña (prensa dixital, *podcasts, videoxogos en liña, etc.)

O programa, indicou a subdelegada, está a ser todo un éxito, pois nestas primeiras semanas xa solicitaron o Bono un total de 166.583 mozos de todo o país, o 33% do total de mozos destinatarios. “Trátase dun apoio firme do Goberno de España ao sector cultural, que se viu especialmente danado pola pandemia e as medidas sanitarias”, afirmou. “Con este Bono damos, por tanto, un paso máis no compromiso do Goberno coa mocidade e as nosas industrias culturais”.