María Rivas reafirma na Laracha o compromiso do Goberno co municipalismo e coa mellora dos servizos públicos nos concellos pequenos

08/08/2022

A subdelegada do Goberno subliña que grazas ás achegas do Ministerio de Transición Ecolóxica A Laracha poderá alcanzar un aforro enerxético do 75 %

O Concello conta tamén coa axuda da Oficina de Transición Xusta, co fin de dar impulso aos proxectos para aproveitar a convocatoria de 91 millóns de euros que o Goberno destina a infraestruturas nos municipios afectados pola *descarbonización

A Laracha é igualmente un dos concellos beneficiados da primeira convocatoria do Programa de *Universalización de Infraestruturas Dixitais para a Cohesión Único-Banda Larga

Doutra banda, os datos constatan que A Laracha é un municipio seguro e, de feito, a delincuencia no primeiro semestre do ano diminuíu un 1,96 % con respecto ao 2019

Ademais, no catro anos de *Goberno de Pedro Sánchez A Laracha pasou de recibir 2.719 euros dos fondos do Pacto de Estado contra a Violencia de Xénero a 20.393 este ano 2022, é dicir, un 86,6 % *máis

A subdelegada do Goberno na Coruña, María Rivas, visitou esta mañá o Concello da Laracha, onde lembrou que, grazas aos programas do Ministerio de Transición Ecolóxica, acometeuse a renovación dunhas 4.200 luminarias no municipio, que foron substituídas por outras de tipo *LED. Rivas resaltou que, en concreto, todas estas actuacións permiten un aforro enerxético de ata o 75 %, ademais dun aforro económico anual duns 45.000 euros para as arcas municipais.

En total, foron cinco os proxectos cofinanciados polo Estado no ámbito da eficiencia enerxética. O importe total destas actuacións ascende a case 1,2 millóns, dos que o Ministerio de Transición Ecolóxica achegou, a través do *IDAE, 905.784 euros, mentres que o Concello asumiu os 226.000 euros restantes.

Estas actuacións afectaron á iluminación pública dos núcleos urbanos da Laracha, Paiosaco e *Caión (1.397 luminarias), dos núcleos rurais (2.493) e da contorna do parque empresarial (283). Tamén afectaron á renovación da iluminación interior en edificios (concello, biblioteca municipal e servizos múltiples) e ás instalacións deportivas de titularidade municipal.

No campo da transición dixital, a subdelegada fixo fincapé na aposta do Goberno por favorecer a conectividade na Laracha. Concretamente, explicou que se acometerá a execución de 13 proxectos que se enmarcan no Programa Único-Banda Larga, e que permitirán que 27 vivendas e empresas deste municipio teñan acceso a banda larga *ultrarrápida.

A TRANSICIÓN ECOLÓXICA, UNHA OPORTUNIDADE PARA A Laracha

Na visita, a subdelegada do Goberno tamén subliñou que A Laracha é un dos municipios afectados polos procesos de transición xusta. En concreto, polo peche da central térmica de *Meirama, xunto cos concellos de Cerceda, Ordes, Carral e Tordoia.

Deste xeito, o Executivo pon a disposición da Laracha —e do resto de concellos afectados— unha oficina de asesoramento para axudalos a beneficiarse dos fondos de transición xusta. Esta oficina técnica está situada nas Pontes, no centro de empresas SEARA e está xestionada por técnicos da empresa pública *Tragsa. O Concello, que presentou dous proxectos, podería acceder aos 91 millóns de euros do Plan de Recuperación que o Goberno destina a infraestruturas nos municipios afectados en toda España (Orde TED/1476/2021).

UN MUNICIPIO SEGURO

Doutra banda, Rivas presidiu xunto ao alcalde, José Manuel López Varela, a reunión da Xunta Local de Seguridade na que se analizou a situación nesta materia no Concello. Así, os datos constatan que A Laracha é un municipio seguro e, de feito, a delincuencia no primeiro semestre do ano diminuíu un 1,96 % con respecto ao 2019, é dicir, houbo menos delitos dos que se rexistraban antes da pandemia.

Na xunta de seguridade tamén se analizou a evolución dos datos sobre violencia de xénero no Concello. A subdelegada destacou que no catro anos de Goberno de Pedro Sánchez A Laracha pasou de recibir 2.719 euros dos fondos do Pacto de Estado contra la Violencia de Xénero a 20.393 este ano 2022, e dicir, un 86,6 % máis.

Rivas resaltou igualmente a excelente coordinación entre a Policía Local e a Garda Civil neste aspecto. Precisamente, a subdelegada aproveitou a visita ao Concello para achegarse ao posto da Garda Civil na localidade, acompañada polo tenente de alcalde, José Ramón Martínez *Barbeito, e o coronel xefe da *Comandancia da Coruña, Francisco Javier *Jambrina. Rivas recoñeceu e agradeceu, unha vez máis, o esforzo e dedicación de todos e todas as profesionais do corpo, non só na loita contra a violencia de xénero, senón en todos os servizos que prestan á cidadanía.