María Rivas pon ao Concello de Cee como exemplo do compromiso do Goberno coa mellora da eficiencia enerxética, con investimentos de 2,5 millóns

04/08/2022

O municipio da Costa da Morte conta con 13 proxectos que teñen apoio do Instituto para a Diversificación e Aforro da Enerxía (*IDAE), que achega o 80 % do importe, mentres que o Concello asume o 20 % restante

Un destes proxectos concéntrase no edificio do propio concello, onde xa finalizaron as obras que permitirán unha importante redución das emisións de CO2, pasando así dunha cualificación enerxética D a unha *B

Grazas a estes investimentos, o Concello está a renovar tamén o sistema de iluminación pública, substituíndo as luminarias convencionais por outras con tecnoloxía *LED

A visita a Cee tamén serviu para coordinar a seguridade nas próximas Festas da Xunqueira, que se celebran no municipio entre o 13 e o 16 deste mes

A subdelegada do Goberno na Coruña, María Rivas, supervisou hoxe coa alcaldesa de Cee, Margarita Lamela, os proxectos #ambiental e enerxéticos nos que o Concello e o Goberno de España están a investir 2,5 millóns de euros. A execución destas iniciativas suporá, ao final das actuacións, a renovación da totalidade da iluminación pública do municipio, ademais de permitir un aforro enerxético medio de aproximadamente o 61 % respecto ao consumo existente ata o momento.

No encontro, Rivas e Lamela repasaron algunhas das iniciativas xa desenvolvidas e que contan coa participación estatal. En concreto, o Concello xa finalizou sete importantes proxectos de renovación da iluminación pública en varias zonas do municipio, dentro da liña de axudas para a renovación das instalacións de iluminación exterior municipal cofinanciada polo Fondo Europeo de Desenvolvemento Rexional (FEDER) da Unión Europea, e xestionada polo Instituto para a Diversificación e Aforro da Enerxía (*IDAE) do Ministerio de Transición Ecolóxica e Reto Demográfico.

Grazas a eses proxectos, o Concello de Cee xa renovou o sistema de iluminación en varias zonas, substituíndo as luminarias convencionais por outras con tecnoloxía *LED, e mellorando así a eficiencia e o aforro enerxético. Ademais da renovación das luminarias e báculos, modernizáronse tamén os equipos e cadros eléctricos, o que posibilitará que os veciños e veciñas do municipio dispoñan dunha iluminación de mellor calidade, baixo criterios de sustentabilidade ambiental e de aforro enerxético.

O Concello está xa traballando tamén noutro cinco proxectos de renovación da iluminación pública. Todos estes plans, tanto os xa finalizados como os que están en execución, afectan ás distintas zonas de Cee (*Fadibón, *Grixa, *Sicar, *Escabanas, Ancares, *Valiñas, *Bermún, *Gures, Ameixenda, A *Pontella, *Estorde, Toba, *Tedín, Canosa, etc.). A actuación global está estruturada en doce proxectos, nos que se expoñen aforros enerxéticos que oscilan entre o 48 % e o 82 %, e permitirá renovar practicamente a totalidade dos 3.227 puntos de luz existentes, instalando ademais outros 69 novos.

REHABILITACIÓN ENERXÉTICA DA CASA DO CONCELLO

Dentro deses investimentos de 2,5 millóns de euros, tamén se inclúe a xa finalizada rehabilitación enerxética da casa do concello, cun importe de 533.148 euros. Este ambicioso proxecto abarcou a realización de varias reformas en diferentes partes do edificio. Mellorouse fachada mediante a incorporación de illamento térmico polo exterior para eliminar as pontes térmicas existentes. Ademais, a cuberta foi substituída por outras que inclúen illamento térmico e as xanelas cambiáronse por un total de 104 unidades de carpintaría con novos perfís.

Todas estas actuacións permitiron solucionar os problemas de entrada de auga e humidades. Así mesmo, a reforma tamén permitiu que se pase dunha cualificación enerxética D a unha *B, ao diminuír as emisións de CO2 con respecto ao dato anterior (de 34.9 kg de CO2/*m2 ano a 17,6 kg de CO2/*m2 ano).

A subdelegada do Goberno destacou o compromiso do Executivo presidido por Pedro Sánchez coas políticas de medio ambiente, e puxo de exemplo esta serie de actuacións, cun cuantioso investimento, que permitirán unha importante redución na factura eléctrica do Concello.

SEGURIDADE NAS FESTAS

A visita a Cee tamén serviu para coordinar a seguridade nas próximas *Festas dá Xunqueira, que se celebran no municipio entre o 13 e o 16 deste mes. Neste sentido, Rivas subliñou a “total disposición” a colaborar co Concello desde a Subdelegación e desde as Forzas e Corpos de Seguridade do Estado para establecer os dispositivos necesarios para evitar calquera tipo de incidente naqueles eventos e lugares que congreguen un maior número de persoas.

No transcurso da reunión lembraron que, tras dúas cunhas celebracións marcadas polo *covid, este verán as festas volven a normalidade cun amplo programa. “Debemos, por tanto, reforzar o dispositivo de seguridade na medida do posible, e facer máis fincapé que nunca na necesidade de respectar as recomendacións das autoridades para que estas datas sexan garantía de diversión, pero tamén de seguridade”, concluíu Rivas.