María Rivas ofrece a máxima colaboración ao Concello de Santiago para garantir que a cidade siga sendo segura na celebración das Festas do Apóstolo

19/07/2022

Destaca que a comisaría da Policía Nacional de Santiago verase reforzada durante estas xornadas para evitar, na medida do posible, calquera tipo de incidencia

Lembra que xa están a patrullar pola capital galega os efectivos chegados desde Portugal, Francia e Italia dentro do programa Comisarías Europeas que se presentou o pasado venres na Praza do Obradoiro

A subdelegada do Goberno, María Rivas, expresou esta mañá A “máxima dispoñibilidade e colaboración” por parte da Subdelegación do Goberno na Coruña para garantir a seguridade na capital galega este verán durante os seus principais eventos de carácter festivo e, particularmente, durante as Festas do Apóstolo, que este ano Xacobeo regresan á normalidade tras dous anos con restricións por mor da pandemia.

A Xunta Local de Seguridade celebrouse no Salón Verde do Pazo de Raxoi e estivo *copresidida pola subdelegada do Goberno e o alcalde, Xosé Sánchez Bugallo. Na reunión tamén estiveron presentes o xefe superior da Policía Nacional en Galicia, Ramón Gómez Neto, e o comisario xefe de Santiago, Juan *Cástor Vázquez, entre outras persoas.

No encontro, Rivas subliñou a total disposición a colaborar co Concello desde a Subdelegación e desde as Forzas e Corpos de Seguridade do Estado para, de maneira coordinada coa Policía Local e os servizos municipais, establecer os dispositivos necesarios de seguridade naqueles eventos que afecten durante as próximas semanas á mobilidade ou congreguen un maior número de persoas, como son as Festas do Apóstolo que arrincan o vindeiro xoves 21.

Nesta liña, destacou que a comisaría da Policía Nacional de Santiago verase reforzada durante estas xornadas para evitar, na medida do posible, calquera tipo de incidencia. Lembrou que xa están a patrullar pola capital galega os efectivos chegados desde Portugal, Francia e Italia dentro do programa Comisarías Europeas que se presentou o pasado venres na Praza do Obradoiro. Estes axentes europeos traballarán conxuntamente coa Policía Nacional ata despois de 25 de xullo , día no que os Reyes, a princesa de Asturias e a infanta visitarán Santiago con motivo da celebración do Día de Galicia.

VIOLENCIA DE XÉNERO

Doutra banda, na reunión tamén se abordaron aspectos relacionados coa violencia de xénero no concello. Neste sentido, subdelegada anunciou que os esforzos para loitar contra este tipo de accións vanse a redobrar e, tras informar as políticas e os recursos do Ministerio de Igualdade para combater esta secuela nos eventos festivos, celebrou a colaboración do Concello para activar os denominados “puntos violeta”, nos que se ofrecerá a protección ás vítimas e a información necesaria para saber como actuar ante un caso de violencia contra a muller.

Rivas referiuse igualmente ao incremento que vén observando con carácter xeral no relativo as agresións machistas. A subdelegada do Goberno indicou que a cidade de Santiago mantén unha dinámica similar ao resto do territorio provincial e asegurou que, tanto as forzas e corpos de seguridade como a unidade de violencia de xénero da Subdelegación, “seguirán traballando incansablemente na loita contra a violencia machista, implicando nesta tarefa ao conxunto da sociedade”.

O Concello de Santiago, lembrou Rivas, está adherido ao sistema *Viogén de seguimento integral dos casos de violencia machista liderado polo Ministerio do Interior. Conta ademais cunha mesa de coordinación de loita contra a violencia de xénero na que están representados os ámbitos implicados, directa ou indirectamente, na batalla contra esta secuela social. “Estes instrumentos son fundamentais e desde a Subdelegación animamos a todos os concellos da provincia a que sómense, xa que neste momento son máis de 1.900 as vítimas de violencia de xénero con casos activos na provincia”, comentou a subdelegada despois de asegurar que o Goberno non parará “ata alcanzar unha sociedade libre de violencia machista”.