María Rivas anuncia que axentes da policía francesa, italiana e portuguesa prestarán asistencia aos turistas que visiten Santiago

15/07/2022

Estes efectivos patrullarán xunto a axentes españois, entre o 15 e o 26 de xullo, polos puntos máis turísticos da capital galega

A subdelegada destacou que este recurso, que ten por obxectivo mellorar a atención dos turistas estranxeiros que visitan a provincia, “evidencia o compromiso do Goberno coa seguridade e a protección do sector turístico na Comunidade, especialmente nun ano Xacobeo como este 2022”

A subdelegada do Goberno na Coruña, María Rivas, asistiu hoxe ao acto de benvida dos novos axentes da policía francesa, italiana e portuguesa que durante este mes de xullo colaborarán coa Comisaría da Policía Nacional de Santiago na asistencia a aqueles turistas que se despracen a capital galega e precisen de axuda policial.

Esta actividade de cooperación policial transfronteiriza enmárcase dentro do proxecto Comisarías Europeas e ten como obxectivo favorecer a presenza de efectivos internacionais naquelas zonas turísticas que reciben unha maior afluencia de visitantes procedentes do país de orixe dos axentes desprazados.

Deste xeito, entre as funcións que os policías estranxeiros teñen durante a súa estadía en España, tal e como explicou a subdelegada, están a de patrullar en zonas de alta densidade turística, tratando de conseguir a maior visibilidade para o turista estranxeiro da súa nacionalidade, así como prestar asistencia nas denuncias cidadáns, axudando ao turista en labores de tradución, entre outros.

No acto de presentación dos axentes, celebrado na Praza do Obradoiro, participaron o xefe superior da Policía Nacional en Galicia, Ramón Gómez Neto; o comisario xefe de Santiago, *Cástor Vázquez, e a inspectora xefa da División de Cooperación Internacional, María Jesús *Belloc, ademais de axentes das distintas unidades da Policía Nacional que participarán no dispositivo de seguridade das Festas do Apóstolo 2022.

A subdelegada agradeceu o compromiso e colaboración da policía francesa, italiana e portuguesa, a cuxos efectivos lles desexou “unha boa estadía e bo servizo en Santiago”. En total, entre o 15 e o 26 de xullo, seis efectivos da Policía de *Segurança Pública (*PSP) portuguesa, da *Police *Nationale francesa e da *Polizía dei *Stato de Italia patrullarán conxuntamente con axentes da Policía Nacional naqueles puntos máis turísticos, co obxectivo de prestar asistencia aos turistas.

Rivas destacou que este recurso, que ten por obxectivo mellorar a atención dos turistas estranxeiros que visitan a provincia, “evidencia o compromiso do Goberno de España coa seguridade e a protección do sector turístico na nosa Comunidade, especialmente nun ano Xacobeo como este 2022”.

PROXECTO COMISARÍAS EUROPEAS

O proxecto Comisarías Europeas iniciouse no ano 2008 con Francia no marco normativo do Tratado de *Prüm, en virtude do cal os países asinantes envían funcionarios policiais ao territorio doutros Estados *signatarios, vestindo o uniforme da súa Institución e portando a súa arma regulamentaria.

O obxectivo desta iniciativa é ofrecer ao turista unha atención integral na área de seguridade cidadá, con policías que falan a súa lingua orixinarias e que coñecen os procedementos legais propios do país no que se atopa. As patrullas conxuntas supoñen, ademais un paso máis na colaboración e cooperación policial internacional, favorecen a mellora da atención ao cidadán e permiten consolidar o concepto da seguridade transfronteiriza.

Desde o ano 2012 este proxecto ampliouse coa colaboración da Policía de *Seguran Pública (*PSP) de Portugal, e desde 2014 coa presenza da *Polizía dei *Stato de Italia. Ademais, no ano 2020 o Corpo Nacional de Policía comezou tamén a traballar coa policía de Alemaña.