*Maica *Larriba subliña a oportunidade única que supoñen os fondos de recuperación para a provincia

14/07/2022

A subdelegada do Goberno trasladou aos empresarios pontevedreses o investimento histórico que supoñen os fondos *Next *Generation
A subdelegada quixo destacar a *robustez económica da provincia, que se verá fortalecida polas “medidas estruturais e investimentos” do Goberno, que “nos preparan para un futuro moito máis positivo”

A subdelegada do Goberno en Pontevedra, *Maica *Larriba, trasladou hoxe aos empresarios da provincia o Plan de Recuperación, Transformación e *Resilencia deseñado polo Goberno e financiado cos fondos europeos *Next *Generation. Durante a súa intervención como convidada no *XXI Almorzo organizado polo Foro Empresa Pontevedra, *Maica *Larriba destacou as principais liñas e medidas deste instrumento de recuperación europeo, ideado para facer fronte a crise provocada pola Covid-19.

A subdelegada insistiu na “oportunidade única que supoñen estes fondos para o noso país e, en particular para a nosa provincia” e destacou que “Galicia xa recibiu ata hoxe 1.665 millóns de euros destes fondos”. “Un investimento histórico”, explicou, que permitirá “impulsar a recuperación económica a curto prazo e apoiar un proceso de transformación que aumente a produtividade e o crecemento potencial da economía española no futuro”.

A subdelegada subliñou ademais o carácter colaborativo destes fondos, en cuxo deseño participaron os diferentes sectores empresariais, “con máis de 30 manifestacións de interese”, e as comunidades autónomas, coas que xa se celebraron “80 conferencias sectoriais”.

Sobre os *PERTE —as ferramentas deseñadas para impulsar a modernización de sectores tractores, como o comercio, o turismo, o agroalimentario, a saúde, a automoción ou as propias Administracións públicas e nos que se investirán 30.000 millóns de euros—, *Maica *Larriba destacou que do once proxectos estratéxicos aprobados, Galicia e as súas empresas están presentes en seis, “no *PERTE do vehículo eléctrico, no da saúde, no das enerxías renovables, no da cadea agroalimentaria, no de economía circular e no aeroespacial”.

*Maica *Larriba quixo tamén lembrar que, #de acordo con o principio de *cogobernanza e no marco das transferencias directas aos gobernos autonómicos para desenvolver proxectos no seu ámbito competencial, o Goberno de España xa transferiu á Xunta de Galicia un total de 907 millóns de euros. E con respecto á xestión directa da Administración Xeral do Estado en Galicia, compútanse xa un total de 758 millóns de euros.

En total, “estas achegas de fondos traducíronse en máis de cen convocatorias de subvencións e licitacións para investimento en Galicia e xa benefician a máis de 2.500 entidades locais, organismos públicos, empresas e centros de investigación, persoas ou fundacións”, explicou a subdelegada.

Así mesmo, *Larriba remarcou tamén as reformas lexislativas que acompañan a este plan. Neste sentido, a subdelegada lembrou que o Congreso dos Deputados xa deu o visto e prace a Lei  Xeral de Telecomunicacións,  a Lei de Comunicación Audiovisual, a Lei Crea e Crece, a de *Startups, a reforma Concursal, a Lei do Deporte, a Lei de Vivenda, e ao conxunto de reformas previstas no Plan de Recuperación, “todas indispensables para afrontar o futuro con seguridade”.

Indicadores económicos da provincia “positivos”

Durante a súa intervención, a subdelegada quixo destacar tamén a actual situación económica da provincia que, a pesar de verse lastrada pola Guerra de Ucraína –cuxas consecuencias o Goberno está a paliar cun investimento de 15.000 millóns de euros ata o mes de decembro–, conta “cuns niveis de crecemento moi considerables, xa que o Produto Interior Bruto rexistrou un crecemento de 6,3 % interanual durante o primeiro trimestre do ano, a afiliación á Seguridade Social tamén creceu por encima dos 20 millóns de afiliados e o desemprego baixou en xuño en máis do 20 % interanual, sendo a contratación indefinida superior ao 44 % grazas á reforma laboral”.

Nunha revisión pormenorizada da situación laboral, *Maica *Larriba remarcou que “o  desemprego caeu nun 9,53 % interanual, obtendo a cifra máis baixa dos últimos anos: 55.000 persoas no paro”. Así mesmo, o número de contratos indefinidos tamén creceu nun 18,57 % e a porcentaxe interanual nun 304 %.

Os datos relativos ás exportacións galegas e da provincia permiten, explicou *Larriba, “ser optimistas de face ao futuro e crer no dinamismo da economía de Pontevedra”, que lidera xunto con Coruña as exportacións galegas. Entre o 1 de xaneiro de 2019 e o 30 de abril de 2022 as exportacións pontevedresas supuxeron o 47,3% do total galego.

A nivel nacional, a provincia sitúase entre as 8 máis exportadoras, representando o 3,8 % das exportacións nacionais en 2021 e 3,3 % entre xaneiro e abril de 2022. Neste sentido, a subdelegada destacou que “Pontevedra foi a única provincia galega que mantivo un crecemento sostido das súas exportacións a pesar da pandemia nos últimos dous anos”. Con todo, esta tendencia sufriu unha lixeira desaceleración entre os meses de marzo  e abril deste ano polo efecto que está a ter no comercio mundial a guerra de Ucraína e a falta de materiais a nivel internacional. “Aínda así seguimos sendo líderes en exportación de vehículos, peixes e derivados, maquinaria, conservas e aluminio e as súas manufacturas, que concentran a maior parte das exportacións pontevedresas”, explicou.

Por último, *Larriba fixo un chamamento á confianza “nas medidas estruturais e no investimento no tecido produtivo que está a levar a cabo o Goberno, xa que nos preparan para lograr un futuro moito máis positivo e que nos manteña na senda de crecemento”.