María Rivas destaca a importancia de achegar a actividade da Administración do Estado á cidadanía

13/07/2022

A subdelegada visita as dependencias da Delegación e Subdelegación do Goberno na rúa San *Andrés, onde se atopan as áreas de Agricultura e Pesca, Fomento e o Servizo Rexional do Instituto Xeográfico Nacional

Recalca que é importante que a cidadanía coñeza os servizos que se prestan na administración, “porque unha sociedade realmente democrática precisa que os veciños e veciñas saiban que dispoñen de servizos públicos fortes, de calidade e coa máxima transparencia”

A subdelegada do Goberno na Coruña, María Rivas, subliñou hoxe a vontade do Goberno de achegar á cidadanía todos os servizos que presta a Administración do Estado na provincia, unha decisión que se enmarca no compromiso de ofrecer servizos públicos de calidade.

Rivas visitou esta mañá as dependencias da Delegación e Subdelegación do Goberno na rúa San *Andrés, onde se atopan as áreas de Agricultura e Pesca, Fomento e o Servizo Rexional do Instituto Xeográfico Nacional. Na visita estivo acompañada polo secretario xeral da Delegación, Alberto de la Fuente; a directora da área de Agricultura e Pesca, Ana Tubío; a directora da área de Fomento, Ana Quintairos; o xefe do Servizo Rexional do Instituto Xeográfico Nacional; Pablo Carballo; e o vicesecretario xeral da Subdelegación, Juan Carlos *Echávarri.

A subdelegada destacou que é importante que a cidadanía coñeza os servizos que se prestan na administración, “porque unha sociedade realmente democrática precisa que os veciños e veciñas saiban que dispoñen de servizos públicos fortes, de calidade e coa máxima transparencia”.

Esta visita responde, segundo Rivas, a necesidade de facer visible o traballo que realiza esta parte da administración periférica, “que en moitas ocasións é unha gran descoñecida”. A subdelegada sinalou que pretende deste xeito continuar co obxectivo que se marcou nas xornadas de portas abertas que se celebraron recentemente tanto na Delegación como nas distintas Subdelegacións con motivo da Semana da Administración Aberta 2022. “Queremos que a cidadanía coñeza o funcionamento das súas institucións públicas. Na Delegación e nas Subdelegacións xestionamos servizos moi diversos, cun volume de actividade moi elevado”.

A subdelegada destacou que a área de Agricultura e Pesca que se atopa en San *Andrés desenvolveu máis de 1.300 inspeccións pesqueiras no ano 2021 nas provincias da Coruña e Lugo. Destas inspeccións levantáronse 177 actas de infracción. Este servizo, explican desde a dirección da área, “é un *garante para o sector pesqueiro de que se está aplicando correctamente a lexislación comunitaria”. Ademais, as inspeccións de sanidade animal —dedicadas ao control de importacións e exportacións de produtos non destinados ao consumo humano e de orixe animal— ascenderon a máis de 7.300, mestres que as inspeccións de sanidade vexetal —que son as dedicadas as froitas, pensos e plantas— tamén superan as 270 partidas. Isto é especialmente importante porque, entre outros aspectos, o da Coruña é un dos principais portos *graneleros de España, desde onde se fornece a cabana gandeira de Galicia e parte da asturiana e leonesa. Esta área, destacouse na visita, realiza igualmente outras funcións relevantes como o control do programa de distribución de alimentos en beneficio das persoas máis desfavorecidas.

Durante a visita, Rivas quixo pór igualmente o foco no traballo da área de Fomento, á que lle compete o seguimento de investimentos e actuacións efectuadas polo Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana na Comunidade Autónoma, con preto de 80 actuacións no ano 2021. Tamén a tramitación de expedientes nalgunhas materias do Ministerio, así como emitir os informes de ordenación urbanística, proxectos sectoriais e plans ambientais.

Nas oficinas de San *Andrés atópase, así mesmo, o Servizo Rexional do Instituto Xeográfico Nacional, dependente da área de Fomento. Alí están encargados da actualización da cartografía e de todo tipo de información xeográfica a institucións públicas ou privadas, do control e mantemento da rede *sísmica e das redes *geodésicas, e da *nivelación ou a comercialización dos produtos cartográficos na ‘Casa do Mapa', con máis de 1.200 vendas de produtos *cartografiados no 2021.

“Todos estes son servizos esenciais, pero quizais descoñecidos para unha parte da cidadanía”, comentou Rivas durante a visita. “O Goberno de España está empeñado en que todos e todas as persoas coñezan estes servizos e poidan acceder a calquera dato que é público”.