María Rivas recalca en A Pobra la importancia de coordinar esfuerzos y recursos en la lucha contra la violencia de género

27/06/2022

Insiste en que o traballo das mesas de coordinación resulta fundamental para promover, no ámbito das distintas administracións e servizos públicos, políticas e actuacións para a detección precoz desta secuela social

Confirma tamén o avance nos trámites para incorporar o Concello da Pobra ao sistema *Viogén de seguimento dos casos de violencia de xénero e protección das vítimas

A subdelegada do Goberno na Coruña, María Rivas, e o alcalde pobrense, Xosé Lois Piñeiro, presidiron hoxe a reunión de constitución da Mesa de Coordinación *Interinstitucional contra a Violencia de Xénero do Concello da Pobra do Caramiñal. “Na última Xunta Local de Seguridade que fixemos leste mesmo mes acordamos impulsar este órgano e agora é unha alegría estar xa aquí cumprindo co prometido”, afirmou Rivas.

A subdelegada destacou o “transcendental paso” que o concello pobrense está a dar na loita contra a violencia de xénero. O traballo das mesas, valorou Rivas, resulta fundamental para promover, no ámbito das distintas administracións e servizos públicos, políticas e actuacións para a detección precoz desta secuela social. Tamén para a sensibilización da veciñanza e para dar resposta áxil ás vítimas.

Na mesa de coordinación están representados todos os ámbitos implicados, directa ou indirectamente, como o educativo, o social e, por suposto, as forzas de seguridade. No caso da Pobra, a mesa conta entre os seus integrantes con representantes da Garda Civil, da Policía Local, dos servizos sociais municipais, ou de centros escolares de Infantil, Primaria e Secundaria, entre outros.

A subdelegada do Goberno lembrou que tanto o impulso para a súa constitución como o seu posterior funcionamento son canalizados a través da Unidade de Violencia contra a Muller da Subdelegación do Goberno, sempre en colaboración co Concello. “Coa Pobra son actualmente 34 os concellos que traballan xa con mesas de coordinación, pero é evidente que aínda queda moito por facer e temos que seguir traballando”, engadiu Rivas.

Dentro deste traballo, sinalou que desde a Subdelegación incídese tamén na necesidade da adhesión das policías locais dos distintos concellos ao sistema *Viogén. “Pensamos que é de vital importancia e, como tamén avanzamos na pasada Xunta Local de Seguridade, é algo que xa estamos a tramitar aquí na Pobra”. O obxectivo de *Viogén é mellorar a calidade da atención ás vítimas, intensificar o seguimento de cada caso tanto para vítimas como para agresores e mellorar a coordinación coas policías locais.

Todas estas accións demostran o compromiso do Goberno na loita contra a violencia de xénero e tamén pon de manifesto o papel crave que xogan os concellos nesta batalla. “Na actualidade hai na provincia da Coruña máis de 1.900 casos activos de violencia de xénero, e dicir, máis de 1.900 mulleres que contan con algún tipo de protección por parte das Forzas e Corpos de Seguridade. E desde logo con estas cifras temos que seguir traballando sen descanso”.

Nesta primeira sesión de constitución da mesa xa se abordaron aspectos importantes como os obxectivos a seguir, as funcións e a estrutura e normas de funcionamento da mesa, entre outras cuestións. O obxectivo principal será a coordinación dos servizos e dos recursos co fin primordial de actuar na prevención da violencia machista desde os diferentes ámbitos posibles. Xunto a iso, poranse en común as accións a desenvolver en materia de prevención, coordinando as actuacións nos posibles casos de violencia que se detecten.