María Rivas asegura que la integración de los ayuntamientos coruñeses en el sistema VioGén de lucha contra la violencia de género “es crucial”

22/06/2022

A subdelegada do Goberno destaca que xa son quince os concellos plenamente adheridos a este sistema, mentres que outros dous están en trámites

Lembra que aínda queda moito por facer na loita contra esta secuela social, xa que na provincia hai actualmente máis de 1.900 casos activos no sistema *Viogén

Subliña a decisión do Goberno de construír na provincia un Centro de Crise 24 Horas para Vítimas de Violencia Sexual, que deberá estar en funcionamento no ano 2023

A comisión tamén serviu para lembrar que o Goberno, grazas a aprobación do *RDL de medidas urxentes pola guerra en Ucraína, está a reforzar a protección a vítimas de trata e explotación sexual

A subdelegada do Goberno na Coruña, María Rivas, presidiu hoxe a Comisión Provincial para a Coordinación en Materia de Violencia de Xénero, integrada por diversos organismos da Administración do Estado e na que se analizaron algúns dos datos relativos a 2021 e aos primeiros meses deste ano na loita contra a violencia machista, á vez que se incidiu en profundar na adecuada coordinación entre os diferentes estamentos con competencias en violencia sobre a muller.

A comisión contou coa participación das responsables das unidades contra a violencia sobre a muller da Subdelegación do Goberno na Coruña e a Delegación do Goberno en Galicia, representantes da oficina de Estranxeiría da Coruña, Garda Civil, Corpo Nacional de Policía, Policía Nacional Adscrita á Comunidade Autonómica, Centro Penal de *Teixeiro e Centro de Inserción Social da Coruña.

SOBEN As DENUNCIAS E As CHAMADAS Ao 016

Durante a reunión, as persoas participantes analizaron as estatísticas correspondentes ao pasado ano, no que se rexistrou unha vítima mortal na provincia. Deste xeito, son xa 23 as mulleres asasinadas na Coruña desde 2003. A subdelegada lembrou que desde xaneiro de 2022 están a se contabilizar tamén os asasinatos de mulleres fose do ámbito da parella e a *expareja.

Doutra banda, no ano 2021 —e segundo os datos do Consello do Poder Xudicial— producíronse na Coruña un total de 2.587 denuncias das 6.259 que se rexistraron en Galicia, o que supón un incremento de 63 respecto ao ano anterior no caso da provincia e de 181 no caso da comunidade.

Así mesmo, en 2021 ditáronse 863 ordes de protección (o 48,37% de Galicia) e contabilizáronse en todo o ano 1.659 chamadas ao 016 (o 46,56% da Comunidade). No catro primeiros meses deste ano foron realizadas 851 chamadas ao 016 na provincia coruñesa e, ademais, foron 427 as mulleres usuarias de *Atenpro, o servizo telefónico de atención e protección ás vítimas.

CASOS ACTIVOS

Na actualidade hai na provincia da Coruña un total de 1.911 casos activos de violencia de xénero. 1.911 mulleres que contan con algún tipo de protección por parte das Forzas e Corpos de Seguridade. Con estas cifras, a subdelegada insiste en que aínda queda moito por facer. “Seguiremos traballando para que todas as mulleres deste país saiban que teñen dereito a recibir unha atención especializada, apoio emocional e psicolóxico. Que saiban que non están soas e que non imos descansar ata que non haxa nin unha menos e cheguemos sempre a tempo en todos os casos”, asegurou.

Estas circunstancias obrigan ao Executivo a redobrar os seus esforzos, tal como vén facendo estes últimos anos, nos que desde a Subdelegación do Goberno impulsouse a creación e constitución de novas mesas de coordinación nos concellos da provincia. Estes órganos fan especial fincapé, entre outros aspectos, na prevención da violencia de xénero en menores. “Actualmente son xa 33 os concellos que traballan con mesas de coordinación, pero aínda queda moito por facer e niso estamos a traballar”, engadiu Rivas.

Dentro deste traballo, sinalou que desde a Subdelegación incídese tamén na necesidade da adhesión das policías locais dos distintos concellos ao sistema *Viogén. “É algo crucial, xa que o obxectivo de *Viogén é mellorar a calidade da atención ás vítimas, intensificar o seguimento de cada caso tanto para vítimas como para agresores e mellorar a coordinación coas policías locais”. Rivas destacou que o número de concellos adheridos a este sistema pasou de tres o quince en só catro anos, mentres que outros dous —Fisterra e A Pobra do Caramiñal— están xa en trámites.

CENTRO DE CRISE PARA O ANO 2023

A subdelegada tamén lembrou aos integrantes da comisión a decisión do Goberno de España sobre a construción na provincia da Coruña dun Centro de Crise 24 Horas para Vítimas de Violencia Sexual, que deberá estar en funcionamento no ano 2023.

Este centro ofrecerá acompañamento e información telefónica, telemática e presencial, as 24 horas do día todos os días do ano. Cumprindo con criterios de atención permanente, actuación urxente, o centro facilitará atención psicolóxica, xurídica e social para vítimas, familiares e persoas da contorna, mediante persoal cualificado.

A idea e que cada provincia española dispoña deste servizo no próximo ano. Por iso, para a súa posta en funcionamento, destináronse 66.000.000 euros para executar en tres anos. Este ano repartíronse 46.200.000 euros entre as Comunidades Autónomas. Os criterios de repartición acordáronse no seo da Conferencia Sectorial de Igualdade que se celebrou o pasado mes de maio, na que a Galicia lle corresponderon 2.800.000 euros, aos que se suman os fondos de 1.413.941 euros que xa se transmitiron á Xunta de Galicia en 2021.

REFORZO DA PROTECCIÓN FRONTE A TRATA

A comisión serviu igualmente para lembrar que o Goberno, grazas a aprobación do *RDL de medidas urxentes pola guerra en Ucraína, está a reforzar a protección das mulleres e outros colectivos vulnerables. Deste xeito, refórzase a protección a vítimas de trata e explotación sexual a través dun modelo de acreditación que lles dará acceso a dereitos socio-asistenciais como o Ingreso Mínimo Vital.