María Rivas encomia en Mugardos o “traballo incansable” que realiza a Garda Civil na loita contra violencia de xénero

22/06/2022

O equipo especializado nesta materia conta con catro axentes no *concello, que dan servizo ás comarcas de Ferrolterra, *Eume e Ortegal

A Garda Civil ha aberto na provincia dez novas unidades para o tratamento integral dos casos de violencia machista, cun total de 30 axentes

No ano 2021, Mugardos recibiu 13.039,88 euros dos fondos do Pacto de Estado contra a Violencia de Xénero

Tras analizar os datos de seguridade cidadá, a subdelegada destacou que Mugardos ten taxas inferiores á media en criminalidade, aínda que preocupa o incremento das pequenas estafas por Internet

A subdelegada do Goberno na Coruña, María Rivas, destacou hoxe a aposta decidida pola igualdade do Goberno e o labor dos equipos especializados da Garda Civil na loita contra a violencia de xénero. Fíxoo durante a unha visita ao novo equipo de Mugardos, que dá servizo ás comarcas de Ferrolterra, *Eume e Ortegal. Na súa visita estivo acompañada polo alcalde, Juan Domingo de *Deus, e o tenente coronel da Garda Civil, Fernando Pedreira.

Rivas puxo en valor o traballo destes equipos que están “plenamente dedicados á atención directa e urxente das mulleres que sofren agresións machistas”. Todo iso co obxectivo de mellorar a calidade da atención ás vítimas, intensificar o seguimento de cada caso, tanto para vítimas como para agresores, e mellorar a coordinación coas policías locais e a valoración das vítimas. “Aquí en Mugardos contamos con catro axentes especializados, dun total de 30 axentes repartidos en 10 equipos en toda a provincia. Isto vai permitir un mellor coidado das nosas vítimas e, por suposto, un maior control dos agresores”.

A subdelegada lembrou que na actualidade son 1.911 as vítimas de violencia de xénero con casos activos na provincia. “É indubidable que aínda queda moito por facer e por iso sempre incidimos tamén na necesidade da adhesión das policías locais dos distintos *concellos ao sistema *Viogen”.

Rivas insistiu en que a loita pola igualdade e contra a violencia de xénero son claves para este Goberno. De feito, no ano 2021, Mugardos recibiu 13.039,88 euros dos fondos do Pacto de Estado contra a Violencia de Xénero. “É necesaria a complicidade de todas e todos para acabar con calquera tipo de violencia cara ás mulleres polo mero feito de ser muller”, insistiu.

XUNTA LOCAL DE SEGURIDADE

Doutra banda, tras analizar os datos de seguridade cidadá durante a celebración da Xunta Local de Seguridade, a subdelegada destacou que o concello ten taxas inferiores á media en criminalidade. Así, Mugardos tivo en 2021 unha taxa de 28,89 infraccións penais por mil habitantes, o que supón 7 puntos menos que a media provincial (36,1‰), e sitúase tamén por baixo da media de Galicia (32,7‰) e de España (41,3‰).

Este ano, segundo os datos da Garda Civil, aumentaron lixeiramente os delitos (un 4,35%) con respecto ao mesmo período do ano anterior (xaneiro - maio). No entanto, Rivas lembrou que hai ter en conta que en 2021 aínda estabamos en plena pandemia, e por tanto os datos non son do todo *extrapolables.

Ante o fenómeno global da *ciberdelincuencia, a xunta destacou o labor de prevención que está a desenvolver o *concello coas entidades sociais, e especialmente nos centros educativos. A subdelegada resaltou a importancia do Plan Director para a convivencia e a mellora da seguridade dos centros educativos, que as forzas e corpos de seguridade están a desenvolver.“Estes delitos seguen crecendo mes a mes con carácter xeral e lastran as cifras xerais de infraccións penais. A *ciberdelincuencia é un fenómeno en auxe que xa afecta tamén á nosa provincia, e ante o cal é fundamental a prevención”.

INVESTIMENTOS EN MUGARDOS

Tras a reunión, a subdelegada destacou que o concello recibiu tamén outras axudas por parte do Estado. Así, Mugardos obtivo dúas axudas de 387.913,79 euros da liña do Ministerio para a Transición Ecolóxica para a mellora da eficiencia enerxética e a redución de emisións contaminantes nas entidades locais.

Ademais, Mugardos é un dos 278 concellos de Galicia beneficiados da primeira convocatoria do Programa de *Universalización de Infraestruturas Dixitais para a Cohesión ÚNICO-Banda Larga, que se enmarca dentro do Plan de Recuperación, Transformación e *Resiliencia. Desta forma, a empresa adxudicataria (Telefónica) deberá executar 10 proxectos para levar a banda larga de última xeración ata 719 vivendas e empresas.