Isabel Rodríguez apela a la prudencia en las carreteras durante las vacaciones de verano y advierte del aumento de la siniestralidad en lo que llevamos de año

Imaxe subdelegada Comisión de tráfico

21/06/2022

La subdelegada pide a conductores y peatones prudencia y máximo respeto a las normas de tráfico después de presidir la Comisión que ha analizado la evolución de la seguridad vial en la provincia

A sinistralidade aumenta nos primeiros meses do ano, tras un 2021 no que descendeu o número de persoas que perderon a vida en accidentes de tráfico e sen falecidos en vías interurbanas

O xefe de Tráfico chama a atención sobre os accidentes que afectan a usuarios vulnerables, as saídas de vía, as distraccións e os accidentes de tractores


A subdelegada do Goberno, Isabel Rodríguez, apelou á prudencia de condutores e peóns con motivo da próxima campaña de verán de tráfico, na que está previsto que a mobilidade se sitúe en cifras semellantes ás que se rexistraban antes da pandemia. A subdelegada do Goberno subliñou a importancia de respectar os límites de velocidade, cumprir as normas de tráfico e manter a precaución, especialmente ante o aumento na sinistralidade nas estradas que se produciu no que levamos de ano. Fixo esta advertencia despois de presidir a Comisión de seguridade viaria que reuniu esta mañá a responsables e técnicos da Xefatura provincial de Tráfico, a Fiscalía de Seguridade Viaria, o Subsector de Tráfico da Garda Civil, a Policía Local de Lugo, o servizo de Emerxencias da Xunta, a unidade de Estradas do Estado e o servizo de Vías e Obras da Deputación provincial.

 

Na reunión constatouse a favorable evolución da seguridade nas estradas da provincia durante o ano 2021, no que, ademais, non houbo ningunha persoa falecida en vías urbanas. Con todo, esa tendencia empeorou no que levamos de 2022, posto que os datos provisionais, ata o día 15 de xuño, pon de manifesto un notable incremento da mortalidade na estrada, con 5 vítimas mortais máis que o ano pasado.

 

Balance da accidentalidade viaria en 2021.  

 

Durante 2021 perderon a vida na provincia 10 persoas. Trátase da cifra máis favorable xunto coa de 2013, aínda que aquel ano rexistráronse 9 accidentes mortais no canto dos 10 de 2021, e inferior tanto ás 12 vítimas mortais que se produciron durante o ano 2020 como ás 17 de 2019. Ademais, na provincia non faleceu ninguén por accidente de circulación en vías urbanas.

 

Así mesmo, desde 2016 non se superan as 20 vítimas mortais na provincia, xa lonxe das 31 contabilizadas en 2010 e 32 en 2011.

 

BALANCE DE ACCIDENTALIDADE EN VÍAS URBANAS. DATOS A 24 HORAS

ANO NUMERO DE ACCIDENTES CON DANOS MATERIAIS NUMERO DE ACCIDENTES CON VÍTIMAS FALECIDOS FERIDOS HOSPITALIZADOS FERIDOS NON HOSPITALIZADOS
2019 2.601 320 17 49 413
2020 2.250 276 12 47 317
2021 2.356 261 10 39 318


 

Principais desafíos en materia de seguridade viaria

 

O xefe provincial de Tráfico, Anxo Álvarez, destacou que os usuarios vulnerables, as saídas de vía, as distraccións e os accidentes de tractores son algúns dos aspectos que reclaman maior atención en materia de sinistralidade viaria na provincia.

 

-      Usuarios vulnerables da vía: Cada vez representan unha porcentaxe maior das persoas falecidas en accidente de tráfico na provincia, alcanzando o 50% en 2021, cifra algo inferior ao 60% de 2019.

 

Iso non supón necesariamente un aumento dos valores absolutos, tendo en conta que a tendencia xeral é descendente. Con todo si se percibe unha tendencia á alza na accidentalidade de motocicletas e (2 vítimas mortais en 2021) e seguen falecendo peóns atropelados na estrada na provincia, principalmente persoas de avanzada idade, preto do seu domicilio e, nalgunhas ocasións, sen utilizar correctamente os elementos reflectores, aínda que cada vez son máis habituais. Foron 2 en 2021, 2 en 2020 e 4 en 2019.

 

-      Accidentes por saída da vía: as principais tipoloxías de accidente mortal na estrada en España son a saída da vía, en torno ao 40% do total, seguida da colisión frontal (durante os últimos anos ao redor da quinta parte do total). Os atropelos a peóns representan en torno ao 10%.

 

Pois ben, durante 2021 en Galicia os accidentes mortais por saída da vía supuxeron algo máis do 45%, pero na provincia de Lugo esta tipoloxía alcanzou o 70% en 2021, cifra bastante máis elevada que outros anos pero que se inscribe nunha liña ascendente non exclusiva de 2021. No que vai de 2022, as saídas da vía xa representan o 66% dos accidentes mortais. As principais causas asociadas son a distracción e a velocidade inadecuada, pero tamén teñen un peso importante o cansazo ou *somnolencia e a condición coas condicións *psicofísicas afectadas.

 

-      Accidentes nos que concorren a distracción e a velocidade inadecuada: a condución distraída leva varios anos sendo a primeira causa en España de accidentalidade mortal e grave. En 2021, concorreu en algo máis do 35% dos sinistros tanto mortais como con feridos hospitalizados.

 

A velocidade excesiva ou inadecuada, con todo, está a subir con forza na estatística de accidentalidade mortal na provincia, aínda que non tanto de accidentes con feridos hospitalizados, o que serve para lembrar, unha vez máis, que agrava as consecuencias de calquera erro que se poida cometer ao volante e desde logo dunha colisión ou saída da vía, mesmo aínda que non sexa causa directa do accidente. En 2019 concorreu no 18% dos accidentes mortais da provincia, cifra que ascendeu ao 36% en 2020 e ao 45% en 2021.

 

-      Accidentes mortais por cansazo ou *somnolencia, a miúdo asociados a enfermidades: a importancia deste factor na provincia supera a media de Galicia, alcanzando nesta provincia en 2021 unha porcentaxe próxima ás distraccións.

 

-      Accidentes por consumo de alcol e drogas: a pesar de que está demostrada a influencia gravemente negativa destas sustancias sobre a capacidade para conducir de forma segura e a maioría de usuarios da vía abstéñense de beber cando conducen calquera vehículo ou pode suporlles un risco como peóns, este factor segue presente nun 10% aproximadamente tanto dos accidentes mortais como con feridos graves.

 

-      Vehículos especiais agrícolas: Tamén preocupan especialmente os accidentes nos que ven involucrados vehículos especiais agrícolas, tanto pola antigüidade media do parque como polas características dos propios vehículos, a miúdo non dotados de arco *antivuelco. En 2022 contabilizouse, ata o 15 de xuño, 1 accidente mortal deste tipo.

 

Cero falecidos nas vías urbanas da provincia durante 2021

 

Aínda que 2021 rexistrou un incremento dos accidentes con vítimas en zona urbana respecto de 2019, rompeu a tendencia dos últimos anos e non houbo que lamentar ningunha vítima mortal, aínda que si un número de feridos hospitalizados igual ao de 2019. En 2020, con todo, a pesar de que houbo menos accidentes con vítimas, o ano finalizou con 3 vítimas mortais.

 

Cabe pensar que o traballo que desde hai tempo están a realizar os municipios da provincia na ordenación dos espazos urbanos para facilitar a convivencia segura entre todos os seus usuarios está a dar uns resultados que se materializan nunha tendencia descendente desde 2017 no número de accidentes na provincia, aínda que interrompida en 2021, e tamén nunha menor gravidade dos que se producen.

 

Fai algo máis dun ano, o 11 de maio de 2021, que entraron en vigor os novos límites de velocidade en vías urbanas, entre eles o de 30 km/*h en vías dun único carril por sentido de circulación, aínda que moitos concellos xa estaban a aplicar ese límite. Os resultados, tanto a nivel nacional (unha redución de aproximadamente o 25% de falecidos respecto de 2019) como na provincia, parecen indicar que a medida axuda a complementar as actuacións postas en marcha polos municipios e a conseguir unha zona urbana máis segura e accesible para todos os usuarios.

 

Balance da accidentalidade ao 15 de xuño de 2022

 

No que levamos do ano 2022 produciuse un incremento da accidentalidade con vítimas a niveis similares a 2019, aínda que perderon a vida 9 persoas nas estradas da provincia, fronte a 4 o ano pasado nesas datas e 5 en 2019 e 2020.

 

O 70% dos 9 accidentes mortais debeuse a saída da vía na estrada convencional, asociada a distraccións, velocidade inadecuada e en menor medida cansazo ou soño e indisposición por enfermidade.

 

En vías urbanas rexistrouse unha vítima mortal, aínda que o número de accidentes con vítimas e persoas feridas en zona urbana é levemente inferior ao de 2021, ao 15 de xuño.