Isabel Rodríguez y Claudio Garrido presiden la reunión que coordina el operativo de seguridad de las fiestas de San Xoán

Imaxe subdelegada na Xunta de Seguridade de Sarria

16/06/2022

Participaron responsables das forzas de seguridade e servizos de emerxencia para estudar o dispositivo que se porá en marcha nas festas que congregarán numeroso público en Sarria

Tamén se analizou a situación da seguridade cidadá, que experimentou unha evolución favorable na cifra de delitos

A subdelegada informa de que en Sarria diminúen os delitos respecto á situación anterior á pandemia e mellora a eficacia policial, pero advirte do aumento nas denuncias por violencia de xénero

Rodríguez destaca que Sarria é un dos concellos da provincia nos que a Garda Civil despregará o Plan de Seguridade Ano Santo Xacobeo

A subdelegada do Goberno, Isabel Rodríguez, *copresidió hoxe, xunto co alcalde de Sarria, *Claudio Garrido, a Xunta Local de Seguridade que se reuniu para organizar o dispositivo que velará pola seguridade durante as festas de San Xoán. Na reunión, participaron responsables de seguridade do Concello, mandos da Garda Civil e o Subsector de Tráfico, da Policía Local, a Policía Autonómica e Bombeiros.

A Xunta Local de Seguridade, que se reuniu no Concello, examinou tanto as previsións da organización dos festexos de San Xoán como os horarios e lugares que poden resultar máis conflitivos pola posible aglomeración de persoas e vehículos, así como os reforzos que deben establecer os distintos corpos de seguridade e de emerxencia para previr incidencias con motivo da celebración da festa, que retoma a normalidade logo da crise sanitaria.

SEGURIDADE EN SARRIA

A Xunta Local de Seguridade examinou, ademais, a situación da seguridade cidadá neste concello e a marcha dos plans operativos que desenvolve a Secretaría de Estado de Seguridade.

A subdelegada informou da favorable evolución da seguridade en Sarria, xa que a delincuencia no último ano diminuíu respecto ás cifras rexistradas antes da pandemia e, ademais, aumentou en 3 puntos da eficacia policial.

Rodríguez detallou que, segundo as estatísticas da Garda Civil, en 2021 rexistráronse 343 infraccións penais no municipio. Delas, 151 foron delitos graves ou menos graves e 192 delitos leves. Esta cifra supón que o número de delitos diminuíu un 3,11% respecto ao ano 2019, cando se produciron 354. O descenso debeuse á caída nos delitos graves e menos graves, que pasaron de 167 a 151. Aumentaron, en cambio, as infraccións leves, que pasaron de 187 a 192.

VIOLENCIA DE XÉNERO

A subdelegada dedicou unha mención especial á violencia de xénero xa que advertiu que, neste caso, a tendencia é negativa pois “temos que lamentar un aumento no número de denuncias rexistradas no municipio”. Así, mentres no ano 2020 producíronse 16 denuncias, en 2021 a cifra aumentou a 20 e nos meses que levamos deste ano xa son 9.

PLANS OPERATIVOS DE SEGURIDADE

A subdelegada do Goberno tamén destacou o reforzo nos medios de protección dos peregrinos este verán ante a gran afluencia con motivo da ampliación do Ano Santo Xacobeo a 2022 e a mellora da situación sanitaria. Explicou que a Garda Civil desprega na provincia o Plan de Seguridade Ano Santo Xacobeo 2022 para protexer aos peregrinos que se dirixen a Compostela a través dos distintos Camiños, especialmente en lugares como Sarria, que é un punto emblemático do Camiño Francés.

En canto ao Plan Director para a convivencia e mellora da seguridade escolar, que ofrece distintas actividades á comunicade educativa, no curso 2020/2021, debido á crise sanitaria, só puideron realizarse 2 actividades por vía telemática. No curso que está a piques de finalizar son 25 as charlas nos centros escolares de Sarria, sobre temas como adicción a videoxogos, riscos das novas tecnoloxías, acoso escolar, violencia de xénero e bandas xuvenís.