María Rivas participa nun simulacro contra a contaminación mariña na Illa de *Sálvora

15/06/2022

A subdelegada do Goberno na Coruña participa no ensaio, no que se pon a proba a eficacia dos mecanismos de coordinación existentes no Sistema Nacional de Resposta, tanto no subsistema marítimo como no costeiro

O obxectivo é avaliar a cooperación operacional (capacidades de resposta e materiais dispoñibles) entre as diferentes Administracións, Organismos, Institucións e empresas ante un suposto de contaminación

O exercicio, organizado pola Dirección Xeral da Costa e o Mar do Ministerio para a Transición Ecolóxica e o Reto Demográfico, contou cunha importante participación de institucións no marco do Sistema Nacional de Resposta

A subdelegada do Goberno na Coruña, María Rivas, participou hoxe nun simulacro de loita contra a contaminación mariña na Illa de *Sálvora, que se realizou para pór a proba a resposta a unha situación de emerxencia destas características e reforzar a coordinación dos distintos medios autonómicos e do Estado.

O simulacro foi organizado pola Dirección Xeral da Costa e o Mar do Ministerio para a Transición Ecolóxica e o Reto Demográfico, en colaboración co Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana, o Ministerio do Interior, a Xunta de Galicia, o Parque Nacional Marítimo-Terrestre das Illas Atlánticas de Galicia, o Concello de Ribeira e Cruz Vermella. “Colaboramos neste ensaio porque é moi importante estar coordinados e ter preparada a resposta dos medios para o caso de que se produza unha emerxencia deste tipo, que oxalá non teña lugar”, declarou a subdelegada durante a xornada.

No exercicio simulouse un episodio de contaminación que se produce tras localizarse unha mancha *oleaxinosa na entrada da ría de Arousa, concretamente entre a costa do municipio de Ribeira e a illa da Rúa derivando cara á illa de *Sálvora.

Dado que se simulou a activación conxunta do Plan Marítimo Nacional e o Plan territorial de continxencias por contaminación mariña accidental da Comunidade Autónoma de Galicia (Plan *CAMGAL), constituíuse o órgano de coordinación que establece o Sistema Nacional de Resposta, formado pola Administración do Estado e por representantes da Xunta de Galicia.

Como consecuencia da gravidade do accidente, leva a cabo a activación simulada do Plan Estatal de Protección da Ribeira do Mar (PLAN RIBEIRA) mobilizándose os medios de resposta que o *MITECO dispón na base de actuación rápida máis próxima, situada en Caldas de Reis (Pontevedra).

MEDIOS DE RESPOSTA MOBILIZADOS

O exercicio contou cunha importante participación de institucións no marco do Sistema Nacional de Resposta. Interviñeron máis de 160 persoas e mobilizáronse distintos medios de resposta. No mar, mobilizouse a embarcación patrulleira “Río *Jallas” do Servizo Marítimo da Garda Civil. Tamén o remolcador de salvamento e apoio “Sebastián de *Ocampo” e a embarcación auxiliar “Punta *Roncadoira”, ambos da Subdirección Xeral de Gardacostas de Galicia, así como a embarcación “ *LS Mar *Laredo” de Cruz Vermella e unha embarcación do Parque Nacional *MarítimoTerrestre das Illas Atlánticas de Galicia.

Como medios aéreos, neste exercicio contouse co avión “SASEMAR 102” do Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana e con dúas *drones como unidades de apoio, mobilizados desde a Axencia Galega de Emerxencias ( *AXEGA) e desde o *MITECO. Utilizouse ademais o sistema de predición de derivas e o *visor do Plan *CAMGAL da Xunta de Galicia, unha ferramenta web para a elaboración do *POLREP costa, e lanzouse desde o Instituto Tecnolóxico para o Control do Medio Mariño de Galicia ( *INTECMAR) unha boia de deriva para simular a posible evolución dunha vertedura.

En la playa de Sálvora se desplegaron diversos medios de lucha contra la contaminación en mar y costa (barreras cilíndricas, material de recogida, tanques de almacenamiento, etc.) del MITECO.

Dispúxose así mesmo dun hospital de campaña para atención de fauna *petroleada da Dirección Xeral de Patrimonio Natural da Xunta, que incluíu unha maqueta de golfiño, toallas e padiola especializada, caixa de vimbia para o traslado de lobos mariños, baldes para o traslado de tartarugas e *botiquín da Coordinadora para o Estudo dos Mamíferos Mariños (*CEMMA).