María Rivas destaca na Coruña que xa son máis de 30 os concellos que contan con mesas de coordinación de loita contra a violencia de xénero

09/06/2022

Insiste na vital importancia deste órgano en materia de prevención da violencia machista

Considera fundamental a implicación dos concellos no desenvolvemento das políticas de igualdade

Estas mesas de coordinación cuentan con presencia de representantes educativos, sanitarios, policiales, sociales, judiciales e institucionales

A subdelegada do Goberno na Coruña, María Rivas, e a alcaldesa da Coruña, Inés Rey, presidiron esta mañá a primeira reunión da Mesa de Coordinación *Interinstitucional contra a violencia de xénero do Concello da Coruña, simbolizando coa súa presenza a importancia da posta en marcha deste órgano.

María Rivas destacou que a creación destas mesas é primordial, xa que con elas trátase de establecer estratexias de colaboración que garantan a coordinación das actuacións das distintas administracións e servizos públicos nos labores de prevención, asistencia e persecución dos actos de violencia nos que as vítimas son mulleres.

Lembrou que con estes órganos incídese no obxectivo de detectar, atender e tratar as situacións de violencia que se puidesen dar dentro dun municipio. Para iso é prioritaria a colaboración e a coordinación entre profesionais de distintos servizos.

Na mesa de coordinación están representados todos os ámbitos implicados, directa ou indirectamente, na loita contra a violencia de xénero como poden ser o policial, o educativo e o social.

Neste primeiro encontro estiveron presentes, por parte da Xunta, *Judit Fontela *Baró, Xefa territorial de Emprego e Igualdade e Lorena Domínguez González, xefa de servizo de Programación e Contratación da Xefatura Territorial de Educación. Por parte do Sergas, tamén participou Clara Olveira, subdirectora de calidade asistencial da área Sanitaria da Coruña e Cee.

Ademais, estiveron presentes representantes das forzas de seguridade (Policía Local, Autonómica e Policía Nacional) e membros do estamento xudicial especializado en Violencia de Xénero e do Colexio de Avogados da Coruña. Por parte do Concello, ademais da alcaldesa, participaron na Mesa a concelleira de Benestar Social, Igualdade e Participación, *Yoya Neira, e membros dos equipos de Servizos Sociais e Igualdade do Concello e do Centro de información ás Mulleres (CIM).

A subdelegada do Goberno lembrou que tanto o impulso para a súa constitución como o seu posterior funcionamento son canalizados a través da Unidade de Violencia contra a Muller da Subdelegación do Goberno, sempre en colaboración co Concello.  “Actualmente son xa 31 os concellos que traballan con mesas de coordinación, pero aínda queda moito por facer e niso estamos a traballar”, engadiu Rivas.

Dentro deste traballo, sinalou que desde a Subdelegación incídese tamén na necesidade da adhesión das policías locais dos distintos concellos ao sistema *Viogen. “É algo que xa ocorre aquí na Coruña e que creo que é de vital importancia”. O obxectivo de *Viogen é mellorar a calidade da atención ás vítimas, intensificar o seguimento de cada caso tanto para vítimas como para agresores e mellorar a coordinación coas policías locais.

Todas estas accións demostran o compromiso do Goberno na loita contra a violencia de xénero e tamén pon de manifesto o papel crave que xogan os concellos nesta batalla. “E por iso quero dar as grazas a todas as persoas que fixeron posible a posta en marcha desta mesa de coordinación”, sinalou a subdelegada.

A deste xoves foi a sesión de constitución da mesa, aínda que xa se abordaron aspectos importantes, como os obxectivos a seguir, as funcións e a estrutura e normas de funcionamento da mesma, entre outras cuestións.

O obxectivo principal será a coordinación dos servizos e dos recursos co fin primordial de actuar na prevención da violencia machista desde os diferentes ámbitos posibles. Xunto a iso, porase en común as accións a desenvolver en materia de prevención, coordinando as actuacións nos posibles casos de violencia que se detecten, aínda que nesas situacións é a mesa de coordinación policial, integrada por Policía Nacional e Policía Local, a que ten unha importancia vital.