José Miñones avanza que o Goberno destinará 9,8 millóns de € a mellorar a xestión de residuos dos concellos de Galicia no marco do Plan de Recuperación

07/06/2022

O delegado subliña que este acordo reflicte unha nova reivindicación do protagonismo que outorga o Goberno aos *concellos dentro do Plan de Recuperación, Transformación e *Resiliencia

“Apoiamos aos concellos nunha competencia tan básica e propia como a xestión de residuos do mesmo xeito que o facemos con outras tan relevantes como a seguridade e os servizos sociais”

#De acordo con as Comunidades Autónomas, este importe será transferido á Xunta como administración responsable de convocar as axudas no ámbito territorial de Galicia

Esta achega permitirá implantar novas recollidas separadas e construír e mellorar instalacións de tratamento de preparación para a reutilización e de reciclaxe

O delegado do Goberno, José Miñones, avanzou que o Goberno destinará 9,8 millóns de euros a mellorar a xestión de residuos municipais de Galicia. En concreto, trátase dunha achega do Ministerio para a Transición Ecolóxica e o Reto Demográfico (*MITECO) financiada, no seu maior parte, polo Plan de Recuperación, Transformación e *Resiliencia e que foi acordada hoxe polo Consello de Ministros.

José Miñones subliñou que esta achega é unha nova reivindicación do protagonismo que o Goberno quere dar aos concellos na *materailización do Plan de Recuperación. Neste caso, apoiándoos nunha competencia municipal básica como é a xestión de residuos “do mesmo xeito que xa o facemos con outras como a seguridade ou os servizos sociais”.

O delegado sinalou que estes fondos permitirán que “os concellos de Galicia poidan mellorar as súas instalacións e procesos de xestión de residuos e facilitarlles, así, o cumprimento dos obxectivos europeos nesta materia”.

José Miñones explicou que os fondos serán xestionados pola Xunta, que poderá con eles abrir unha ou varias convocatorias de axudas. O Goberno acordou coas Comunidades Autónomas as bases e a repartición destes fondos e, unha vez aprobados hoxe en Consello de Ministros, pasarán pola próxima Conferencia Sectorial de Medio Ambiente e procederase ao seu traslado ás administracións autonómicas.

Liñas de actuación e repartición equitativa

Os fondos deberán destinarse a financiar as seguintes liñas de actuación:

-   Liña 1. Implantación de novas recollidas separadas, especialmente *biorresiduos, e mellora das existentes.

-   Liña 2. Construción de instalacións específicas para o tratamento dos *biorresiduos recolleitos separadamente.

-   Línea 3. Construcción de nuevas instalaciones de preparación para la reutilización y el reciclado de otros flujos de residuos recogidos separadamente.

-   Liña 4. Investimentos relativos a instalacións de recollida (como puntos limpos), *triaje e clasificación (envases, papel, etc.), e mellora das plantas de tratamento mecánico-biolóxico existentes.

Os criterios para a distribución territorial dos fondos implican unha repartición equitativa, posto que se teñen en conta o volume de residuos xerados en cada territorio, a súa situación respecto ao cumprimento dos obxectivos comunitarios e a súa densidade de poboación. Deste xeito téñense en conta particularidades como a presenza turística e a dispersión dos habitantes, outorgando máis apoio onde hai máis necesidades de investimento.

Orixe dos fondos

O Compoñente 12 do Plan de Recuperación, Transformación e *Resiliencia (*PRTR) achega a maioría dos fondos, 9.799.190,59 euros, mentres que os restantes 88.886,75 euros corresponden aos orzamentos do *MITECO: 47.406,27 euros con cargo ao Plan de Impulso ao Medio Ambiente de Economía Circular e 41.480,48 euros con cargo ao Programa de Mellora de Xestión de Residuos Municipais.

Para todas as comunidades e cidades autónomas, o total destinado é de 176,5 millóns: 175 millóns do Plan de Recuperación, máis 1,5 millóns do *MITECO: 800.000 euros do Plan de Impulso ao Medio Ambiente de Economía Circular e 700.000 euros do Programa de Mellora de Xestión de Residuos Municipais.