José Miñones traslada en *Ferroatlántica o “firme compromiso do Goberno coa industria”, con 244*M€ para impulsar a competitividade das plantas *electrointensivas

03/06/2022

As axudas que o Goberno aprobou en maio para custos de emisión de CO2 alcanzan a contía máxima que permite a Comisión Europea

A aprobación do Estatuto *Electrointensivo e as medidas específicas do Plan de Nacional de Resposta ao Impacto da Guerra, cunha rebaixa do 80% das peaxes da factura eléctrica, reforzan o apoio

A *SEPI concedeu a *Ferroatlántica 34,5 millóns de euros do Fondo de Apoio á Solvencia de Empresas Estratéxicas

O delegado brinda á compañía “toda a colaboración para camiñar cara a unha industria máis sustentable e competitiva”

Felicita ao persoal de *Sabón polo seu cinco décadas de actividade e valora a relevancia da factoría no tecido industrial galego e coruñés

O delegado do Goberno en Galicia, José Miñones, reafirmou esta mañá o “firme compromiso do Goberno coa industria” durante a súa intervención no acto de conmemoración do 50 aniversario da planta de *Ferroatlántica *Sabón, en Arteixo, integrada no grupo *Ferroglobe. O delegado remarcou que nos últimos anos, “o Goberno de Pedro Sánchez traballou intensamente para prover á gran industria de todos os mecanismos e as axudas para potenciar a súa competitividade, dentro do marco normativo que esixe Europa”. Neste sentido, destacou os 244 millóns de euros que o Executivo aprobou o mes pasado en axudas para compensar á industria *electrointensiva polos seus custos por emisión de CO2. “Con estes 244 millóns de euros que entregamos ás fábricas que máis enerxía necesita para producir estamos a elevar a axuda ata a contía máxima permitida pola Comisión Europea”, apuntou José Miñones, quen incidiu en que esta medida ten “gran impacto para o tecido industrial galego e impulsa a actividade da planta de *Ferroatlántica na Coruña”, a única de España que produce silicio metal.

“*Ferroatlántica é unha empresa estratéxica para o tecido produtivo de España e de Galicia e a súa planta de *Sabón é un alicerce da industria da Coruña, con gran impacto na economía e o desenvolvemento  social e económico da comarca”, afirmou José Miñones, quen transmitiu a felicitación do Goberno á directiva e ao persoal da fábrica de *ferroaleaciones de *Sabón polo seu cincuenta anos de actividade ininterrompida.  “A vitalidade do tecido industrial e do emprego de calidade é sempre unha boa noticia”, valorou, e brindou “a colaboración do Goberno para continuar apostando pola actividade fabril e pola competitividade de *Ferroatlántica en *Sabón”.

Axudas á industria *electrointensiva

O delegado do Goberno valorou que a planta de *Sabón foi “capaz de adaptarse a cada momento histórico e de manter a súa actividade en Arteixo, xerando riqueza na Coruña e en Galicia” e mostrou tamén a súa satisfacción polos proxectos de innovación que a factoría ten no horizonte. José Miñones comprometeu o apoio do Goberno á industria para facer fronte aos desafíos e incertezas que xera o panorama global. “Este Goberno actuou fronte unha situación global extraordinaria como foi a pandemia de Covid-19 e volve actuar agora co Plan Nacional de Resposta ao Impacto da Guerra”, manifestou. Dentro deste plan, destacou as medidas destinadas a rebaixar o prezo da electricidade con carácter xeral e, especificamente, para aliviar a situación da gran industria, como a rebaixa do 80% do custo das peaxes de acceso ás redes de transporte e distribución de electricidade aprobado para as *electrointensivas durante todo o ano.

O delegado lembrou ademais que o Goberno aprobou en 2020 o Estatuto dos Consumidores *Electrointensivos para apoiar ás industrias que, como *Ferroatlántica, necesitan máis enerxía para producir. “Esta é unha regulación importante, sobre todo porque a estamos acompañando de investimentos tan relevantes como os 244 millóns para compensar os custos de emisión de CO2”, afirmou. Desta maneira, concluíu que “o compromiso do Goberno coa actividade industrial é firme e tradúcese en feitos e investimentos”.

O Goberno apoia a viabilidade de *Ferroatlántica, que en febreiro foi incluída dentro do  Fondo de Apoio á Solvencia de Empresas Estratéxicas da Sociedade Estatal de Participacións Industriais (*SEPI). Con esta axuda financeira da *SEPI, que ascende a 34,5 millóns de euros, o Goberno presta a *Ferroatlántica un apoio temporal para reforzar a súa solvencia empresarial tras o impacto sufrido pola pandemia de Covid-19.

Oportunidades do Plan de Recuperación

José Miñones tamén puxo de manifesto durante a súa intervención que o Plan de Recuperación, Transformación e *Resiliencia do Goberno de España está en marcha e supón “unha oportunidade histórica para transformar o noso modelo produtivo”. “Estamos a executar investimentos históricos para impulsar a transición verde, a *descarbonización, a eficiencia enerxética, o despregamento das enerxías renovables e a mellora da *resiliencia de todos os sectores económicos. Nese camiño sempre nos ides a atopar e temos a man tendida ao resto de administracións, para avanzar conxuntamente”, asegurou.

Nese sentido, o delegado ofreceu a *Ferroatlántica “toda a colaboración e o apoio do Goberno para camiñar cara a unha industria máis sustentable e competitiva e con emprego de calidade e impacto o tecido socioeconómico”.