José Miñones apunta á loita policial especializada e á prevención individual como ferramentas para combater o aumento das estafas informáticas na Comunidade

02/06/2022

O delegado do Goberno advirte de que as estafas telemáticas cometidas entre xaneiro e marzo deste ano ascenden case un 50% respecto de mesmo período de 2021

Galicia segue sumando efectivos de Policía Nacional e Garda Civil con 8.654 axentes dispoñibles na Comunidade a día de hoxe

Sobe o esclarecemento de delitos e o número de detencións/investigacións ao redor dun 20% en ambos os casos

O delegado do Goberno en Galicia, José Miñones, apuntou hoxe á loita policial especializada e á prevención individual como ferramentas para combater o aumento que rexistran as estafas informáticas entre os feitos delituosos coñecidos en Galicia. José Miñones valorou hoxe o Balance de Criminalidade feito público polo Ministerio do Interior, e que detalla os datos relativos ao primeiro trimestre deste ano 2022.

José Miñones advirte que entre xaneiro e marzo deste ano coñecéronse en Galicia 6.345  estafas cometidas a través de medios *telémáticos. O peso desta tipoloxía penal no cómputo da criminalidade en Galicia consolídase, e os delitos cometidos por esta vía, entre xaneiro e marzo, creceron un 50% respecto dos rexistrados entre xaneiro e marzo do pasado ano.

José Miñones lembrou que as Forzas de Seguridade do Estado traballan nunha dobre vía contra esta delincuencia, con grupos de investigación especializados en *cibercriminalidad, e con accións de sensibilización e formación dirixidas á cidadanía máis vulnerable: a xente maior e a poboación escolar. E lanzou unha mensaxe a favor da *autoprotección e a conciencia individual fronte a estes ataques *infiormáticos, que buscan esencialmente un obxectivo económico.

Reforzo policial

En relación aos efectivos dispoñibles, o delegado do Goberno confirmou un novo crecemento nos efectivos dispoñibles de Policía Nacional e Garda Civil, que suman entre ambas as 8.654 persoas.  Ha apuntando que o Goberno segue apostando polo incremento dos persoais policiais, co obxectivo de reverter as perdas das lexislaturas anteriores. Así, lembrou que en case 4 anos, o Goberno convocou máis de 18.800 prazas de acceso aos corpos de seguridade superando o 100% da taxa de reposición e esgotando a capacidade máxima dos centros de formación policiais.

Este incremento de efectivos traduciuse tamén nos delitos esclarecidos, que subiron un 21% respecto ao primeiro trimestre de 2021 e no 20% de aumento do número de persoas detidas ou investigadas neste período.

Balance do primeiro trimestre

Segundo os datos do Ministerio do Interior, a taxa de criminalidade alcanzada na Comunidade galega en marzo foi de 35 delitos por cada mil habitantes. Canto ás provincias, A Coruña rexistrou 38,6 infraccións penais por cada mil habitantes; Pontevedra rexistrou 35,4; Lugo, 25,6 e Ourense sumou 30 delitos por cada 1.000 habitantes.

Respecto da totalidade de infraccións penais rexistradas, a estatística do Ministerio do Interior contabilizou entre xaneiro e marzo en Galicia 24.475 delitos, 5.997 máis que o mesmo trimestre do ano anterior.

O informe completo cos datos por provincias, por cidades de máis de 10.000 habitantes e municipios de máis de 20.000 habitantes pode consultarse no portal estatístico de criminalidade do Ministerio do Interior en:        https://*estadisticasdecriminalidad.*ses.*mir.es/publico/*portalestadistico/