Isabel Rodríguez y Manuel Varela presiden la reunión que coordina los dispositivos de seguridad de la Feria del Viño y de la Subida a Chantada

Imaxe da subdelegada na Xunta Local de Seguridade de Chantada

01/06/2022

Participaron responsables das forzas de seguridade e servizos de emerxencia para estudar os operativos que se porán en marcha nestes eventos que reunirán numeroso público en Chantada

Tamén se analizou a situación da seguridade cidadá neste concello, que mantén unha taxa de criminalidade inferior á media

A subdelegada informa de que en Chantada diminúen os delitos respecto á situación anterior á pandemia e mellora a eficacia policial, pero aumentan as denuncias por violencia de xénero

A subdelegada do Goberno, Isabel Rodríguez, *copresidió hoxe, xunto co alcalde de Chantada, Manuel Varela, a Xunta Local de Seguridade que se reuniu para organizar os dispositivos que velarán pola seguridade durante dous eventos que se van a celebrar neste concello e aos que está prevista a afluencia de numerosas persoas. Trátase da 39 edición da Feira do Viño, que terá lugar do venres 3 ao domingo 5 de xuño, así como da 48 Subida a Chantada, que está previsto celebrar do 22 ao 24 de xullo. Ademais, tratouse sobre os preparativos de seguridade con motivo das festas patronais do verán e do *Folión de Carros.

Na reunión, que contou coa participación do tenente de alcalde Manuel Diéguez, responsables de seguridade do Concello, mandos da Garda Civil e o Subsector de Tráfico, da Policía Local, a Policía Autonómica e Protección Civil, tamén tomaron parte representantes da Escuadra Chantada que deron conta das previsións da proba automobilística. A Xunta Local de Seguridade reuniuse na Casa da Cultura de Chantada e examinou tanto as previsións da organización dos distintos eventos como os lugares que poden resultar máis conflitivos pola posible aglomeración de persoas e vehículos, así como os reforzos que deben establecer os distintos corpos de seguridade e de emerxencia para previr incidencias con motivo da celebración destas actividades festivas e deportivas.

SEGURIDADE EN CHANTADA

A Xunta Local de Seguridade examinou, ademais, a situación da seguridade cidadá neste concello e a marcha dos plans operativos que desenvolve a Secretaría de Estado de Seguridade.

A subdelegada informou da favorable evolución da seguridade en Chantada, concello que ten taxas inferiores á media en criminalidade e no último ano rexistrou unha diminución na cifra de delitos respecto dos que se producían antes da pandemia, á vez que aumentou a eficacia policial na resolución de feitos delituosos.

Isabel Rodríguez detallou que a taxa de criminalidade neste concello sitúase por baixo da media provincial e, por tanto, tamén é inferior á media galega e a de España. Así, Chantada tivo en 2021 unha taxa de 19,79 infraccións penais por mil habitantes, o que supón 5 puntos menos que a media provincial (24,6‰), e sitúase moi por baixo da media de Galicia (32,7‰) e de España (41,3‰).

Rodríguez precisou que, segundo as estatísticas da Garda Civil, en 2021 rexistráronse 161 infraccións penais no municipio. Delas, 68 foron delitos graves ou menos graves e 93 delitos leves. Esta cifra supón que a delincuencia se mantén en cifras inferiores ás anteriores á pandemia, pois se comparamos os datos cos do ano 2019 observamos que o ano pasado houbo 21 infraccións menos que no ano 2019. Entón foran 182. En porcentaxe, a variación é, por tanto, do -11,54%.

A diminución afectou tanto os delitos graves e menos graves como aos leves. No caso dos graves e menos graves, pasouse de 74 no ano 2019 a 68 no último exercicio, o que representa unha caída do -8,11%. Canto aos leves, pasaron de 108 no ano 2019 a 93 no ano 2021, o que supón un descenso do -13,89%.

Canto á eficacia policial, a subdelegada explicou que tamén tivo unha evolución favorable, pois aumentou case 9 puntos a porcentaxe de delitos esclarecidos.

VIOLENCIA DE XÉNERO

A subdelegada incidiu, por outra banda, na evolución da violencia de xénero e advertiu que, neste caso, “temos que lamentar un aumento no número de denuncias rexistradas no municipio”.

Así, mentres no ano 2020 producíronse 6 denuncias, en 2021 a cifra aumentou a 8 e nos meses que levamos deste ano xa son 6.

PLANS OPERATIVOS DE SEGURIDADE

Ante a previsión do aumento da afluencia de peregrinos este ano, pola ampliación do Ano Santo Xacobeo a 2022 e a mellora da situación sanitaria, a Garda Civil desprega na provincia o Plan de Seguridade Ano Santo Xacobeo 2022 para protexer aos peregrinos que se dirixen a Compostela a través dos distintos Camiños. No caso de Chantada céntrase na protección dos peregrinos que se dirixan a Santiago a través do Camiño de Inverno.

En canto ao Plan Director para a convivencia e mellora da seguridade escolar, que ofrece distintas actividades á comunicade educativa, no curso 2020/2021 realizáronse 5 actividades, todas por vía telemática, para alumnos de colexios de Chantada. No curso que está a piques de finalizar son 10 as charlas que tratan temáticas como adicción a videoxogos, riscos das novas tecnoloxías, acoso escolar, violencia de xénero e bandas xuvenís.