Maica Larriba le reclama a la Xunta que colabore en el informe sobre el puerto de Tragove y deje de alarmar al sector Mar-Industria

Xunta de Seguridade en Cambados

01/06/2022

A subdelegada *copresidió a Xunta Local de Seguridade do Concello de Cambados na que se coordinaron as medidas de seguridade da Festa do Albariño

Pontevedra, 1 de xuño de 2022.- A subdelegada do Goberno en Pontevedra,  *Maica  *Larriba, reclamoulle hoxe á Xunta “que deixe de alarmar ao sector Mar-Industria e faga correctamente o seu traballo colaborando no informe sobre  *Tragove para que Costas poida aprobar os plans de usos  de leste porto”. A subdelegada fixo estas declaracións a preguntas dos xornalistas tras  *copresidir no concello a Xunta Local de Seguridade na que se coordinaron as medidas de seguridade para a  *LXX Festa do Albariño.

*Maica  *Larriba informou que no día de onte a directora  xeral de costas, Ana María  *Oroño, mantivo unha reunión con AGADE  e ANFACO para aclarar certas dúbidas sobre a actuación deste departamento en Galicia e tranquilizar ao sector galego marítimo-pesqueiro sobre as concesións na ribeira do mar. Así,  *Maica  *Larriba explicou que “todas as renovacións e as novas concesións en dominio público marítimo-terrestre, un total de 54, aprobáronse ata o momento sen ningún problema” e asegurou que “é totalmente falso iso de que Costas poña en perigo as concesións na ribeira do mar”.

Nesta liña a subdelegada insistiu en que “no informe inicial do porto de *Tragove    Costas deixa claro que se trata dun documento que sinala por onde se debe corrixir o informe urbanístico nun proceso administrativo no que hai dous pasos”. “Con todo”, aclarou, “este informe inicial indica os cambios que deben realizarse para que no informe final póidase aprobar o Plan de Usos sen ningún problema”.

*Maica  *Larriba tamén explicou que o mencionado informe “xa estipula aqueles usos que están recollidos na Lei de costas de 2013 e que son totalmente compatibles e aqueloutros que deben xustificar a súa localización”. “O único que solicitou Costas é que o redactor do Plan faga ben o seu traballo e especifique claramente a xustificación de certas industrias no porto de maneira que se garanta a súa seguridade xurídica no futuro”, subliñou.

Así mesmo, a subdelegada incidiu en que “a dirección xeral de costas *garantizadora que todas as concesións serán renovadas a condición de que os plans do resto de administracións implicadas  xustifiquen debidamente a súa necesidade de localización na ribeira do mar, porque así o di claramente a Lei de costas do ano 1988 e a reforma posterior que fixo o Partido Popular en 2013”.

Competencias sobre o litoral
Con respecto ao pedimento de traspasar as competencias do litoral á Comunidade autónoma,  *Maica  *Larriba puntualizou que “aquelas CCAA que teñen estas competencias téñeno así recolleito nolos seus estatutos de autonomía e aquelas que as queren deben modificar os seus respectivos estatutos para poder conseguilas”. “A Xunta quérese esas competencias o primeiro que ten que facer é propor unha reforma do Estatuto de Autonomía de Galicia”, engadiu.

Xunta Local de Seguridade
Por outra banda, a subdelegada do Goberno presidiu a Xunta Local de Seguridade en Cambados, xunto o alcalde da localidade, Samuel Lago. Tamén asistiu o coronel xefe provincial da Garda Civil, Simón   *Venzal, e outros   *reponsables da Policía Local e da seguridade municipal. O tema principal do encontro tivo relación coa celebración da súa tradicional  Festa  do Viño Albariño que se recupera tras dous anos sen celebrarse por mor da pandemia de covid-19. Deste xeito, a reunión centrouse en promover e coordinar todas  as medidas  encamiñadas a garantir a seguridade na localidade durante o desenvolvemento dos actos desde multitudinario evento que chega ao  seu *LXX edición e celebrarase do 29 de xullo  ao 2 de agosto .
*Maica   *Larriba puido comprobar toda a coordinación necesaria para o bo desenvolvemento destes festexos, mantendo a súa preocupación para seguir traballando na seguridade tan necesaria nas celebracións estivais. Así,  as  accións que se van a levar a cabo por parte dos Corpos e Forzas  de Seguridade    do Estado pasan pola posta en marcha de controis  de circulación nos accesos a Cambados, contando para iso de medios terrestres e aéreos e pola activación de controis de alcoholemia e drogas que sirvan de prevención  pola posible falta  de responsabilidade  dalgúns  condutores.  Ademais, servirán de apoio  aos axentes da Policía Local, garantindo o bo desenvolvemento das actividades festivas.