José Miñones reafirma a implicación do Goberno coas vítimas da violencia machista, con 4,7*M€ para pór en marcha catro centros de atención 24 horas en Galicia

11/06/2022

“Non pararemos ata alcanzar unha sociedade igualitaria, inclusiva e xusta, e un lugar libre de violencias machistas”, asegura o delegado

As instalacións deben estar operativas o ano que vén nas provincias da Coruña, Lugo, Ourense e Pontevedra

Os novos centros darán asistencia integral ás vítimas de calquera forma de violencia sexual as 24 horas e fomentarán o cambio social

Coa activación deste recurso, España adáptase aos estándares internacionais de dereitos humanos

Os fondos proceden do Plan de Recuperación, dentro do Plan de Choque para a economía dos coidados

O delegado do Goberno en Galicia, José Miñones, reafirma o compromiso do Goberno coa loita contra a violencia de xénero e a protección das vítimas, coa transferencia de 4,7 millóns de euros do Plan de Recuperación para pór en marcha catro centros de atención 24 horas en Galicia. Estas novas instalacións, unha por provincia, deberán entrar en funcionamento o próximo ano. José Miñones detallou que, para a activación dos centros, a Conferencia Sectorial de Igualdade acordou distribuír a Galicia 3,3 millóns de euros correspondentes a 2022, que se suman aos 1,4 millóns xa transferidos en 2021. Desta forma, o Goberno destina en total 4,7 millóns para a creación de centros de atención 24 horas a vítimas de violencia de xénero na Coruña, Lugo, Ourense e Pontevedra.

José Miñones subliña o “profundo compromiso do Goberno coa loita pola igualdade entre mulleres e homes e, por tanto, coa erradicación da violencia machista en todas as súas expresións”. O delegado reiterou á súa condena a esta secuela social e aos crimes machistas que custaron a vida a 65 mulleres en Galicia desde que comezan os rexistros, en 2003. “Non pararemos ata alcanzar unha sociedade igualitaria, inclusiva e xusta, e un lugar libre de violencias machistas”, asegura.

Os centros de atención 24 horas fináncianse con cargo ao  Plan de Recuperación, *Trasformación e *Resiliencia do Goberno dentro do “Plan de Choque para a economía dos coidados e reforzo das políticas de igualdade e inclusión” e serán executados, por razón de competencias, pola comunidade autónoma.

O Goberno aprobou o 24 de maio en Consello de Ministros os criterios de distribución territorial e a distribución resultante para a execución dos créditos orzamentarios destinados á creación destes centros de atención integral 24 horas a vítimas de violencia sexual. O importe ascende a 46,2 millóns de euros para 2022, que se suman aos 19,8 millóns de 2021. En suma,  66 millóns de euros para o conxunto do país.

Este diñeiro destinarase á creación de centros de asistencia integral 24 horas a vítimas de violencia sexual en todas as provincias e as cidades autónomas de España. Na actualidade, unicamente dúas provincias contan con este tipo de centro: Madrid en 2019 e Asturias en 2020.

Enfoque centrado ás vítimas
Os centros de atención a vítimas de violencia sexual 24 horas atenderán a mulleres  maiores de 16 anos vítimas e sobreviventes de violencia sexual,  tanto se a violencia produciuse de forma recente, como no pasado.  Para acceder a eles, non será necesaria a interposición dunha denuncia e o  enfoque estará centrado na vítima e sobrevivente.

O traballo nestes centros adaptarase ás demandas, tempos e  necesidades das vítimas e as persoas profesionais do centro terán  formación especializada en xénero, enfoque de xénero, dereitos humanos,  *interseccionalidad, violencia contra as mulleres, violencias sexuais, trauma,  crise e emerxencia.
Estes centros de atención 24 horas terán dous obxectivos fundamentais:

Facilitar servizos para asistir *integralmente ás vítimas de calquera  forma de violencia sexual segundo as súas necesidades e demandas.

Fomentar o cambio social a través de iniciativas dirixidas a previr e combater as violencias sexuais: formación especializada, coordinación con institucións públicas e privadas, implicación nas políticas públicas, charlas, conferencias e campañas de sensibilización.

Estándares internacionais
Os estándares internacionais de dereitos humanos establecen que os  estados teñen o deber de pór a disposición das vítimas de todas as  formas de violencias sexuais recursos e servizos especializados en violencia  sexual para ofrecer información, atención integral, acompañamento ás  institucións (policiais, sanitarias, xudiciais, de servizos sociais, etc.) e asistencia xurídica especializada.
Neste sentido, o Convenio de Istambul establece no seu artigo 25 a  obriga de permitir “a creación de centros de axuda de emerxencia para as  vítimas de violacións e de violencias sexuais, apropiados, facilmente  accesibles e en número suficiente, para realizarlles un recoñecemento médico e  médico forense, e darlles un apoio vinculado ao traumatismo e consellos”. O  *GREVIO xa recomendou ao Goberno de España no seu primeiro informe de avaliación  levado a cabo en España a tomar “medidas que establezan un  número suficiente de centros de axuda de emerxencia para as vítimas de violencia  sexual”.

Coa finalidade de adaptar a normativa europea ás recomendacións do  grupo de expertas do *GREVIO, a Lei Orgánica de Garantía Integral da  Liberdade Sexual xa recolle no seu artigo 32 o dereito á atención integral especializada: “As mulleres vítimas de violencias sexuais teñen dereito a unha atención de emerxencia e crise e de recuperación no longo prazo que lles axude a superar as consecuencias físicas, psicolóxicas, sociais ou doutra índole derivadas da violencia”.