Isabel Rodríguez anuncia que el Gobierno vuelve a inyectar liquidez hoy a las arcas municipales con el adelanto de facturas de los ayuntamientos de Pol y Quiroga por importe de casi 424.000 euros

Imaxe subdelegada de Lugo

31/05/2022

Isabel Rodríguez destaca que esta medida de apoio aos dous concellos da provincia tamén beneficia a pequenas empresas e autónomos que tiñan pendente o cobro de servizos prestados

A subdelegada lembra que o apoio do Goberno aos concellos reflíctese, tamén, no aumento das entregas á conta a concellos e entidades locais, a liquidación da devolución do IVE de 2017 e a supresión das regras fiscais que limitaban investimentos produtivos

A subdelegada do Goberno, Isabel Rodríguez, anunciou que o Ministerio de Facenda e Función Pública adianta hoxe o abono de 32 facturas e certificacións de obra que tiñan pendentes de pago os concellos de Pol e de Quiroga, por un valor de 423.753,99 euros. Este abono forma parte do Mecanismo Extraordinario aprobado polo Goberno en xaneiro deste ano para facilitar aos gobernos locais o pago de débedas pendentes e anteriores a xullo de 2021.

Isabel Rodríguez explicou que “o Goberno volve inxectar liquidez, así, ás arcas municipais, á vez que facilita a aquelas pequenas empresas e autónomos o cobro de débedas pendentes por obras e servizos prestados a estes dous concellos da provincia”.

Mecanismo extraordinario

O Ministerio de Facenda e Función Pública puxo en marcha en xaneiro este mecanismo extraordinario para pagar de forma máis áxil aos provedores das Entidades locais e cancelar as facturas pendentes de pago máis antigas destas entidades (anteriores a xullo de 2021). Este instrumento vén regulado na Lei de Orzamentos Xerais do Estado para 2022 e materializouse a través dunha Resolución da Secretaría Xeral de Financiamento Autonómico e Local.

As entidades locais que se podían acoller a esta medida eran aquelas que acreditaran un período medio no pago dos seus deberes superior a 30 días en decembro de 2020 ou en marzo ou xuño de 2021. Finalmente, en Galicia son 28 os Concellos que participan deste proceso e nos que os seus acredores aceptaron expresamente o cobro a través deste mecanismo.

Los ayuntamientos podrán financiar la devolución de este abono anticipado a través de una operación de endeudamiento con ventajosas condiciones financieras. Si los ayuntamientos no optan por el préstamo, los adelantos les serán retraídos de la cantidad que perciben de su Participación en los Tributos del Estado.

Apoio financeiro á administración máis próxima aos cidadáns

La subdelegada destacó que esta medida extraordinaria contribuye a inyectar liquidez a los ayuntamientos y forma parte de las medidas del Gobierno para facilitar la gestión de la administración más próximas a los ciudadanos. Así, el apoyo financieiro a los ayuntamientos también se refleja en las entregas a cuenta del Gobierno a municipios y entidades locales, la devolución del IVA correspondiente al mes de diciembre de 2017 o la suspensión de las reglas fiscales con la que se facilitó la movilización de remanentes presupuestarios para acometer inversiones productivas y mejorar servicios públicos que prestan los ayuntamientos.