José Miñones detalla que o Goberno adiantará mañá máis de 13.000 facturas por case 9 *M€ a provedores de 28 concellos de Galicia nunha nova inxección á liquidez das arcas municipais

30/05/2022

Lembra que o Goberno elevou este ano as entregas a conta a concellos e entidades locais, liquidou a devolución do IVE de 2017 e suprimiu as regras fiscais que limitaban os investimentos produtivos

Reivindica o apoio do Goberno ao financiamento das entidades locais que son “a administración máis próxima á cidadanía e desempeñan un papel esencial na modernización e progreso de Galicia”

O Goberno posibilitará que o Concello de Ponteceso liquide 665 facturas a empresas e autónomos por valor de 491.000 euros

O delegado do Goberno, José Miñones, anunciou hoxe en Ponteceso que o Ministerio de Facenda e Función Pública adiantará mañá o abono de 13.363 facturas e certificacións de obra que 28 concellos de Galicia tiñan pendentes de pago por valor de 8.994.409,48 euros “o que significa unha nova inxección á liquidez das arcas municipais”. Este abono forma parte do Mecanismo Extraordinario aprobado polo Goberno en xaneiro deste ano para facilitar aos gobernos locais o pago destas débedas, todas elas anteriores a xullo de 2021.

José Miñones explicou en Ponteceso o impacto deste mecanismo en Galicia, ao que tamén se acolleu o goberno *pontecesán. Neste concello coruñés, o Goberno adiantará mañá o abono de 675 facturas por valor de 491.833,14 euros. Xunto co alcalde de Ponteceso, Xosé Lois García, e a subdelegada do Goberno na Coruña, María Rivas, o delegado valorou a medida coa que “o Goberno coopera cos concellos para facilitarlles o pago destas débedas e coas economías de moitos e moitas pequenas empresas, a maioría, que estaban a asumir os efectos perniciosos destes *impagamentos”.

Por provincias, 4 dos concellos beneficiados son da provincia da Coruña, onde o Ministerio de Facenda aboará 1.094 facturas por importe de 1.246.350,28 euros. En Lugo, aboaranse 32 facturas de dous concellos por valor de 423.753,99 euros. Na provincia de Ourense, o Ministerio liquidará 8.264 facturas de 15 concellos con 2.977.270,30 euros e, na provincia de Pontevedra aboará 3.973 facturas de 7 concellos que suman 4.347.034,91 euros.

Mecanismo extraordinario

O Ministerio de Facenda e Función Pública puxo en marcha en xaneiro este mecanismo extraordinario para pagar de forma máis áxil aos provedores das Entidades locais e cancelar as facturas pendentes de pago máis antigas destas entidades (anteriores a xullo de 2021). Este instrumento vén regulado na Lei de Orzamentos Xerais do Estado para 2022 e materializouse a través dunha Resolución da Secretaría Xeral de Financiamento Autonómico e Local.

As entidades locais que se podían acoller a esta medida eran aquelas que acreditaran un período medio no pago dos seus deberes superior a 30 días en decembro de 2020 ou en marzo ou xuño de 2021. Finalmente, en Galicia son 28 os Concellos que participan deste proceso e nos que os seus acredores aceptaron expresamente o cobro a través deste mecanismo.

Os concellos poderán financiar a devolución deste abono anticipado a través dunha operación de endebedamento con vantaxosas condicións financeiras. Se os concellos non optan polo préstamo, os adiantos seranlles *retraídos da cantidade que perciben da súa Participación nos Tributos do Estado.

Apoio financeiro e recoñecemento institucional

O delegado do Goberno reivindicou o papel protagonista dos concellos na recuperación e nesta liña o Goberno de España “aposta por darlles o recoñecemento e o impulso político para que poidan facer fronte aos desafíos presentes e futuros”.

Desde o punto de vista dos recursos económicos, lembrou as entregas a conta do Goberno a concellos e deputacións de Galicia superarán este ano os 1.300 millóns de euros, un 13,42% máis que o ano pasado. Ademais, en marzo deste ano as entidades locais galegas percibiron algo máis de 31 millóns de euros –contando os intereses da demora- pola devolución do IVE correspondente ao mes de decembro de 2017.

A liña de apoio financeiro complétase con outras medidas para facilitar liquidez ás arcas municipais. Xunto ao mecanismo extraordinario de pago a provedores están, entre outras, a suspensión das regras fiscais, “que permitiu a mobilización dos remanentes orzamentarios para investimentos produtivos e mellora dos servizos públicos locais”, explicou José Miñones.