María Rivas destaca o investimento de 1,15 millóns de euros na reparación e mellora da ponte sobre a desembocadura do río *Eume

26/05/2022

A subdelegada subliña o compromiso do Goberno cos alcaldes de Pontedeume e Cabanas e coa provincia da Coruña

*Adif traballa sen alterar o tráfico, en horarios de mantemento nocturno, polo que a liña entre Betanzos e Ferrol continúa aberta con normalidade

María Rivas incide na importancia das actuacións que melloran a vida da cidadanía

O compromiso de *Adif con Galicia tradúcese en numerosos proxectos por 389 millóns de euros este mesmo ano

A subdelegada do Goberno na Coruña, María Rivas, destacou hoxe o investimento de 1,15 millóns de euros na reparación e mellora da ponte metálica sobre a desembocadura do río *Eume que une Pontedeume e Cabanas.

María Rivas supervisou as obras acompañada polos alcaldes de Pontedeume, *Bernardo Fernández, e Cabanas, Carlos Ladra, ademais do subdirector de Infraestrutura e Vía de *Adif, Ignacio *Meana. Este último foi o encargado de explicar o contido dos traballos que se están executando na ponte.

O Administrador de Infraestruturas Ferroviarias destina 1.149.245,3 euros a esta actuación, que se executa en horarios de mantemento co fin de non alterar o tráfico ferroviario na liña Betanzos Infesta-Ferrol. Está previsto que os traballos conclúan no primeiro semestre de 2023.

María Rivas destacou que esta é unha desas obras que mostran o compromiso do Executivo coa cidadanía e coa provincia. “O Goberno responde a unha demanda dos alcaldes, que nos fixeron ver esta necesidade. Facemos que dous *concellos separados polo río *Eume están un pouco máis preto e continúen coa súa sintonía de sempre”, detallou.

A subdelegada destacou o forte compromiso de *Adif con Galicia e con esta provincia. “Non só conseguiu a chegada da Alta Velocidade, senón que continúa a súa forte aposta. Na área de Ferrolterra realiza actuacións constantes para a mellora da vía. E no conxunto da provincia esfórzase en múltiples puntos. Isto tradúcese en máis de 286 millóns de euros para a mellora e modernización da rede convencional galega, dos cales o 80% vaise a financiar con fondos do Mecanismo de Recuperación e *Resiliencia, que son o mellor exemplo do compromiso”, concluíu.

DETALLES DA ACTUACIÓN

*Adif está a levar a cabo un programa sistemático de Inspeccións Principais, Inspeccións Especiais e Probas de Carga das pontes metálicas do conxunto da súa rede, mediante campañas anuais.

Durante as inspeccións previas realizadas en 2020 e 2021, detectáronse na parte metálica da ponte sobre a desembocadura do río *Eume diversos focos de *corrosión moi localizados que, sen afectar á seguridade da estrutura, si ocasionaban perforacións e perdas de sección, deterioración da pintura e un grao de *oxidación xeral alto.

Polas súas características, a complexidade nas tarefas de mantemento desta ponte é elevada. Ao tratarse dunha estrutura metálica composta por multitude de pequenas pezas metálicas *empresilladas, é especialmente sensible á *corrosión, excesivamente nunha contorna tan agresiva como no que se atopa.

Co fin de reparar as deficiencias sinaladas e asegurar a funcionalidade da estrutura, están a executarse as seguintes actuacións:

Estrutura metálica:

-   *Decapado e pintura da ponte, con aplicación dun novo sistema de protección das superficies metálicas, de durabilidade alta e capa de acabado mediante *fluoropolímeros.

-    Nas vigas principais, substitución das *presillas de montantes e diagonais que presentan perforacións ou graves perdas de sección.

-    Reforzo dos montantes e diagonais, así como das seccións do cordón inferior, nas #este vigas principais.

-    Reparación das perforacións na chapa de ás de vigas, nas almas das *viguetas e nas unións traveseiro-*vigueta e viga principal-*vigueta.

-    Reforzo dos elementos de *arriostramiento superior e inferior, e das *presillas perforadas localizadas no primeiro.

-    Reparación de fisuras en ás superiores de traveseiros e *viguetas.

-    Corrección do desprazamento de pezas nos apoios móbiles de pilas 1 e 2 e estribo 1.

Paseos de servizo da ponte

-   Substitución dos traveseiros de *sustentación dos paseos de servizo interiores da estrutura.

Como medida de protección #ambiental, durante o transcurso das obras disponse lonas plásticas e *geotextiles na zona inferior da complexa estada instalada, co fin de evitar calquera caída ou vertedura de elementos desde a plataforma á ría.

PONTE METÁLICA SOBRE O RÍO *EUME

A ponte metálica sobre a desembocadura do río *Eume, de 150,9 *m de lonxitude, consta de tres vans en *celosía de 39,68 *m + 68,88 *m + 39,68 *m, con vigas principais de tipoloxía ‘cruz de San *Andrés' de canto variable e separadas 5,20 metros, e taboleiro inferior sustentado por pilas e *estribos de fábrica de *sillería.

A estrutura é de aliñación recta e discorre entre os municipios de Pontedeume e Cabanas, na provincia da Coruña, a uns 500 metros da estación ferroviaria da primeira localidade.