Isabel Rodríguez abre la campaña que desarrolla en la provincia de Lugo la Dirección General de Tráfico de sensibilización sobre usuarios vulnerables

Imaxe subdelegada presentación campaña de Tráfico

23/05/2022

A metade dos falecidos o ano pasado en vías interurbanas da provincia eran usuarios vulnerables

A campaña desenvolverase desde este luns ata o vindeiro domingo nas estradas de Galicia, con especial atención ao Camiño de Santiago

O Subsector de Tráfico da Garda Civil repartirá elementos reflectores de alta visibilidade e material divulgativo

A subdelegada do Goberno, Isabel Rodríguez, presentou hoxe, en Rábade, unha campaña que pon en marcha a Dirección Xeral de Tráfico de sensibilización sobre os usuarios vulnerables. No acto, que se celebrou en Rábade, ao coincidir o comezo da campaña coa gran afluencia de persoas que estes días camiñan polas estradas do concello cara aos Milagres de *Saavedra, participaron tamén o xefe provincial de Tráfico, *Anxo Álvarez; o capitán do Subsector de Tráfico da Garda Civil, José Miguel Martínez, e o alcalde de Rábade, Francisco Xosé Fernández Montes.

A subdelegada explicou que a campaña, que comeza hoxe e continuará ata o vindeiro domingo, realizarase nas estradas de toda Galicia, onde o Subsector de Tráfico da Garda Civil vai repartir elementos reflectores de alta visibilidade e material divulgativo para concienciar á poboación do elevado risco ao que se enfrontan os usuarios máis vulnerables, como son peóns, ciclistas e *motociclistas. Así o demostran, ano tras ano, os datos de accidentalidade que se rexistran nas vías interurbanas.

Isabel *Rodriguez destacou, ademais, que a afluencia de peregrinos que se espera este ano no Camiño, coa extensión a 2022 do Ano Santo Compostelán, fai fundamental extremar a precaución ao longo das rutas que conducen a Santiago. Pero a presentación desta campaña coincidindo nas datas nas que se celebra a romaría dos Milagres de *Saavedra, na que se rexistra gran afluencia de persoas nas estradas, tamén quere chamar a atención sobre as múltiples festividades e ocasións de encontro que se suceden ao longo e largo da provincia, o dereito de todos os tipos de usuarios a utilizar as vías públicas sen arriscarse a morrer ou sufrir lesións graves e a vital importancia de ter sempre en conta a todas as persoas coas que convivimos no espazo público e as súas circunstancias para garantir unha convivencia segura.

DATOS DE ACCIDENTALIDADE

Pola súa banda, o xefe provincial de Tráfico informou de que os datos de accidentalidade en vías interurbanas de Galicia indícannos que en 2019 o 43 % dos falecidos eran usuarios vulnerables e o 33% durante 2021. Na provincia de Lugo, estas cifras foron mesmo superiores: un 58% en 2019 e un 50% en 2021, que se sitúan tamén por encima da media nacional. En concreto, durante 2019 faleceron nas vías interurbanas da provincia catro peóns como consecuencia de atropelo, catro *motociclistas, un ciclista e unha persoa usuaria de ciclomotor, mentres que en 2021 as vítimas mortais foron un ciclista, dous usuarios de motocicleta e dous peóns atropelados. Aínda a pesar das restricións de mobilidade, 2020 cobrouse a vida de dous peóns, un *motociclista e un usuario de ciclomotor.

Se analizamos os datos do período 2017-2021, constatamos que perderon a vida nas estradas da provincia once peóns (ademais, 30 feridos hospitalizados), sete *motociclistas (outros 30 feridos hospitalizados), tres ciclistas (10 feridos hospitalizados) e dous usuarios de ciclomotor (5 feridos hospitalizados), tendo en conta tamén que máis persoas resultaron feridas de menor gravidade.

No que levamos de ano 2022, entre o 1 de xaneiro e a primeira quincena de maio, o 33% foron vítimas mortais destas características en Galicia 5 peóns e 4 motoristas. En cambio, non se rexistraron vítimas mortais desta tipoloxía nas estradas da provincia, aínda que si feridos hospitalizados. En vía urbana si hai que lamentar unha vítima mortal en accidente de motocicleta.

Con todo, é pronto para considerar que se reverteu a tendencia respecto dos usuarios vulnerables, pois durante os últimos anos os períodos máis tráxicos na provincia sitúanse na primavera e sobre todo no outono. Preocupa especialmente o feito de que todos os anos, sen excepción, falecendo nas estradas da provincia peóns en accidentes por atropelo, en moitos casos en tramos ben coñecidos e próximos ao seu domicilio.