O Goberno insta a investigadores e empresas de Galicia a ser protagonistas do *PERTE para a Saúde de Vangarda, que transformará o sector sanitario con máis de 1.469 millóns

23/05/2022

“Imos aproveitar a oportunidade histórica do Plan de Recuperación para apostar pola ciencia, pola saúde e por unha recuperación xusta mediante a colaboración público-privada”, destaca o delegado do Goberno

O Goberno insta a investigadores e empresas de Galicia a ser protagonistas do *PERTE para a Saúde de Vangarda, que mobiliza máis de 1.469 millóns de euros para transformar o sector en todo o país entre 2021 e 2023. A secretaria xeral de Investigación do Ministerio de Ciencia e Innovación, Raquel *Yotti, destacou hoxe en Santiago que “en Galicia hai moitas capacidades” e que tanto o sector académico como o empresarial da comunidade están “a participar de forma moi intensa na transformación dixital do Sistema Nacional de Saúde”. A secretaria xeral e o delegado do Goberno en Galicia, José Miñones, foron recibidos esta tarde polo reitor da *Universidade de Santiago de Compostela (USC), Antonio López, no Centro de Estudos Avanzados (CEA), onde mantiveron un encontro con representantes das universidades, do Clúster dá *Saúde, de empresas e de centros de investigación sanitaria de Galicia. O delegado do Goberno destacou a “oportunidade histórica” que abre para o sector sanitario da comunidade este proxecto estratéxico do Plan de Recuperación. Tamén participou nesta reunión a subdelegada na Coruña, María Rivas.

A responsable estatal de Investigación asegurou que “a saúde é unha oportunidade, non só para mellorar as condicións de vida dos cidadáns, senón tamén para crear riqueza” e defendeu que “a innovación ten que chegar á base do sistema, que é a atención primaria”. Pola súa banda, o delegado valorou que con este *PERTE o Goberno vai contribuír ao desenvolvemento da saúde dixital. “Imos transformar a cadea de valor do sector de saúde e faremos o tecido industrial máis dinámico e áxil”, destacou José Miñones, e animou a intensificar a colaboración público-privada e as sinerxias entre empresas. “O *PERTE para a Saúde de Vangarda, está pensado para mellorar a calidade de vida de todos e de todas. Para seguir estando á cabeza en saúde, benestar e esperanza”, destacou o delegado, quen puxo de relevo o “gran potencial das universidades, os centros de investigación e as empresas de Galicia para erixirse en protagonistas do plan estratéxico do Goberno para impulsar a Saúde de Vangarda”.

Raquel *Yotti mencionou que Galicia é unha do seis comunidades españolas involucradas no Plan Complementario de Biotecnoloxía Aplicada á Saúde, o que dá mostra do seu dinamismo e a súa capacidade para contribuír á transformación do sector.

“Imos aproveitar a oportunidade histórica do Plan de Recuperación para apostar pola ciencia, pola saúde e por unha recuperación xusta mediante a colaboración público-privada”, recalcou o delegado. O *PERTE para a Saúde de Vangarda mobilizará máis de 1.469 millóns de euros. Deles, máis de 982 millóns investiranse desde o sector público e preto de 487 millóns, desde o privado.

Obxectivos do *PERTE
Este *PERTE ten como obxectivo prioritario e fundamental fomentar e fortalecer a protección da saúde colectiva e individual mediante un sistema de saúde de altas prestacións transformado dixitalmente.

Para iso, o *PERTE desenvólvese a través doutro catro obxectivos específicos:

En primeiro lugar, situar España como país líder na innovación e desenvolvemento de terapias avanzadas, orientadas á curación de enfermidades como a diabetes, as enfermidades *neurodegenerativas, ou o *ELA, entre outras. Trátase de garantir e facer sustentable desde o punto de vista financeiro a prestación polo Sistema Nacional de Saúde dos sistemas de saúde de vangarda para todos os cidadáns.

Impulsar a implementación equitativa dun Medicamento Personalizado de Precisión, favorecendo o reforzo, o desenvolvemento e a creación de empresas competitivas baseadas na xeración de coñecemento aplicable a este obxectivo.

En terceiro lugar, desenvolver un Sistema Nacional de Saúde dixital, cunha base de datos integrada que permita a recollida, o tratamento, a análise e a explotación dos datos procedentes das distintas fontes para mellorar a prevención, o diagnóstico, o tratamento, a rehabilitación e a investigación.

E, en cuarto lugar, potenciar a atención sanitaria primaria a través da transformación dixital, coa aplicación de tecnoloxía avanzada para todas as actividades que impliquen relación coa cidadanía e a xestión dos recursos en calquera punto do país e en todos os ámbitos asistenciais, en condicións de ciberseguridade, reforzando así a cohesión social e territorial.

Los cuatro objetivos del PERTE enumerados se abordarán a través de cinco líneas transversales:

Fortalecer e desenvolver as capacidades do Sistema Nacional de Saúde. É necesario manter a posición de liderado de España en investigación clínica e reter os investimentos das empresas farmacéuticas multinacionais, potenciando a figura do profesional sanitario investigador.

Desenvolver e modernizar a capacidade industrial de España orientada cara á innovación. Co obxectivo de ampliar nosa a industrial do país.

Despregar instrumentos e estruturas que aseguren a colaboración e a coordinación entre o tecido científico e o tecido empresarial en todos os ámbitos da cadea de valor dos produtos innovadores.

Reforzar a cohesión territorial, para incorporar a todas as comunidades autónomas nun proceso de transformación que está dirixido a todo o sistema sanitario.

E, por último, fortalecer a formación e estimular a alianza entre as empresas, os centros do Servizo Nacional de Saúde e os centros de investigación.