Maica Larriba reclama acción conjunta de sociedad, empresas y administraciones para afrontar la recuperación en un año histórico para Galicia

A subdelegada do Goberno en clausúraa do acto

20/05/2022

A subdelegada detallou que Galicia xa recibiu 1.844 millóns de euros entre o ano pasado e o presente dirixidos á recuperación económica.

Vigo, 20 de maio de 2022.- A subdelegada do Goberno en Pontevedra,  *Maica  *Larriba, subliña a necesidade de remar “na mesma dirección ante un ano crave para a provincia de Pontevedra e para toda Galicia, co obxecto de aproveitar as novas oportunidades económicas que nos brinda o Plan de Recuperación do Goberno”. A subdelegada fixo estas declaracións en clausúraa do segundo Foro Industrial sobre os Fondos Europeos de Recuperación que organizou a Asociación de Industrias do Metal e Tecnoloxías Asociadas de Galicia (ASIME) en Vigo. “O Goberno de Pedro Sánchez está en voso mesmo barco”, engadiu ante o empresariado presente no acto, “un barco que se dirixe ao progreso de Galicia e de España, pero que require dunha acción conxunta de todas as administracións, das empresas e da sociedade para ser impulsado”, incidiu.

*Maica  *Larriba solicitoulle lealdade á Xunta de Galicia “nun momento histórico” e apelou á colaboración público-privada como elemento fundamental para afrontar a recuperación”. A subdelegada explicou que os eixos de investimento do Plan de Recuperación baséanse en tres formas de distribución: Os proxectos estratéxicos de país, coñecidos coloquialmente como   *PERTES, que van aglutinar un investimento público de algo máis de 30.000 millóns de euros, as transferencias directas ás comunidades autónomas para a súa xestión en proxectos tractores de interese autonómico dotado de 13.300 millóns de euros e, por último, as convocatorias a nivel nacional de axudas directas ás empresas para modernización ou dixitalización, entre outras moitas cuestións.

Así, detallou que dentro da repartición  das transferencias directas, neste momento, Galicia recibiu xa a cantidade de 818 millóns de euros para os proxectos tractores de interese autonómico. Ao mesmo tempo, o Goberno de España ten en marcha proxectos na comunidade galega  por valor de 585 millóns de euros e, ademais, os fondos de recuperación contemplan unhas axudas ás comunidades autónomas de maneira directa, a través dos fondos   *REACT-UE para paliar as consecuencias da crise derivada da pandemia da Covid-19, nos que Galicia recibe a cantidade de 441 millóns de euros. “É dicir”, informou a subdelegada, “en total a comunidade autónoma galega recibiu 1.844 millóns de euros entre o ano pasado e este ano dos fondos europeos”.

Así mesmo,  *Maica  *Larriba resaltou que Galicia participa en seis do nove  *PERTES aprobados ata a data de hoxe e conta coa transferencia de 16 millóns de euros para o investimento en programas do vehículo eléctrico, a economía verde do hidróxeno, o sector aeroespacial, a economía circular, o sector agroalimentario e o da saúde. Ademais, puxo en valor os 8,8 millóns do Goberno para o Plan de Inclusión social para perceptores do Ingreso Mínimo Vital, os 6,2 para o Plan Complementario de Ciencia-Comunicación  *Cuántica, os 6 destinados ao Plan Complementario de Ciencias Mariñas e o 12,3 par ao Plan complementario de Ciencia e Biodiversidade. “Son todas investimentos históricos para avanzar e transformar o noso tecido empresarial e dotarnos das ferramentas necesarias para adaptarnos aos retos de futuro”, subliñou  *Maica  *Larriba.

Doutra banda, a subdelegada do Goberno recoñeceu o “ *freazo para todas as economías que supuxo a guerra en Ucraína” á vez que fixo fincapé “nas medidas de auxilio implementadas polo Goberno aos sectores máis afectados para paliar, na medida do posible, os efectos adversos dun conflito do que ninguén é alleo”.

A pesar desta situación,  *Maica  *Larriba explicou que o “despegue” tras o peor da pandemia estaba a producirse a bo “ritmo” cun crecemento do PIB superior ao 5% en Galicia no ano pasado. As exportacións tamén aumentaron a pesar da pandemia nun 10% anual, algo que se mantivo nos primeiros meses de 2022 superando o 13,7% de incremento na provincia de Pontevedra “un bo dato que supuxo un pouco máis do 50% do total das exportacións rexistradas en Galicia no mesmo período”.