María Rivas destaca que o Goberno axudará con ata 10.800 euros para compra de vivenda á mocidade dos 70 *concellos con menos de 10.000 habitantes da provincia

19/05/2022

A mocidade que opte polo aluguer nestes *concellos terá achegas de ata 360 euros ao mes

María Rivas subliña que as medidas para facer fronte ao reto demográfico corresponden a unha política transversal do Goberno cara á cohesión territorial e social

Tres de cada catro *concellos da provincia contarán cos beneficios destas medidas orientadas a garantir o dereito á vivenda

A subdelegada e o alcalde repasan a situación de Dodro e as súas principais necesidades

A subdelegada do Goberno, María Rivas, destacou hoxe que o Executivo que preside Pedro Sánchez concederá unha axuda de ata 10.800 euros para aqueles mozos que decidan adquirir unha vivenda para uso habitual en municipios de menos de 10.000 habitantes. Esta subvención terá unha axuda de ata 360 euros ao mes naqueles casos en que se opte polo aluguer dunha vivenda no canto da compra. Os beneficiarios e beneficiarias serán aquelas persoas que no momento de solicitar a axuda teñan 35 anos ou menos.

María Rivas mantivo unha reunión de traballo co alcalde de Dodro, *Xabier Castro, na que repasaron as principais necesidades do *concello. Con menos de 10.000 habitantes, afrontar o reto demográfico é unha das súas prioridades, na que a política de vivenda do Goberno será fundamental. A subdelegada comentou as noticias das últimas iniciativas con achegas para compra ou aluguer en *concellos como Dodro.

A subdelegada destacou o impacto desta medida en Dodro, “onde 70 municipios, tres de cada catro, entran dentro desta categoría de poboación”. E lembrou que o reto demográfico é unha política transversal do Goberno de España, que se reflicte naqueles programas e medidas que teñen impacto sobre a poboación e o territorio, como a vivenda, os servizos públicos e o impulso á actividade empresarial. “Traballamos convencidos de que conseguiremos reverter a perda de poboación destes territorios, camiñando cara a cohesión territorial e social en España e en Galicia”, indicou.

Axudas para compra e aluguer

O Programa de axuda ás persoas novas para contribuír ao reto demográfico é un do trece programas que forman parte do novo Plan estatal de Acceso á Vivenda 2022-2025. O obxectivo deste programa é atraer poboación moza aos concellos máis pequenos, facilitando o asentamento de poboación nestes ámbitos.

Para isto contémplanse dúas axudas:

- Unha axuda á compra de vivenda, de ata 10.800 euros ou ata o 20% do total de prezo da vivenda. O prezo da vivenda non deberá ser superior a 120.000 euros.

-Unha axuda ao aluguer por cinco anos. Será unha axuda mensual de ata que cubrirá ata o 60% da renda mensual, ata un máximo de 360 euros. Esta axuda será compatible co bono de aluguer *xove de forma que pode cubrir ata o 75% do custe do aluguer.

Convocatorias autonómicas

María Rivas apuntou que estas axudas teñen vixencia desde o 1 de xaneiro, polo que os beneficios son para os contratos asinados desde comezos de ano, aínda que o trámite realízao a Xunta, que é a encargada de realizar a convocatoria.

A subdelegada lembrou que se trata dun programa que atende a un dereito constitucional básico e unha oportunidade para evitar o despoboamento das vilas polo que apuntou que “non hai ideoloxía na que escudarse, cando se trata de atender a chamada de atención do mundo rural ou negarlles esa axuda, ese empuxón que necesitan os mozos para empezar as súas vidas, e non poden facelo por carecer de medios suficientes para acceder a unha vivenda”.