Les convocatòries d'ajudes del Govern del Pla de Recuperació beneficien a gairebé 3.000 empreses catalanes i centres de recerca, 1.150 ajuntaments i entitats públiques i 195 fundacions

Les convocatòries d'ajudes del Govern del   Pla de Recuperació beneficien a gairebé 3.000 empreses catalanes i centres de recerca, 1.150 ajuntaments i entitats públiques i 195 fundacions

23/09/2022

• La delegada del Govern, Maria Eugènia Gay, destaca el desplegament  dels fons realitzat per l'Executiu de Pedro Sánchez “que ja ha assignat a Catalunya 3.631 milions d'euros”.
  • Del total de la quantia, 2.611 milions s'han transferit per a gestió directa per la Comunitat Autònoma i 1.020 han estat executats pel Govern *central

Mataró, 23 de setembre de 2022.- La delegada del Govern a Catalunya, Maria Eugènia Gay, ha destacat aquest divendres el treball realitzat per l'Executiu de Pedro Sánchez en el desplegament dels fons europeus del Pla de Recuperació, que “ja han assignat a Catalunya 3.631 milions d'euros”.

“D'aquests, 2.611 s'han transferit a la Generalitat perquè executi els fons europeus en àmbits que siguin de la seva competència i 1.020 milions els ha executat directament l'Estat a Catalunya”, ha explicat la delegada en declaracions als periodistes en el marc d'una visita institucional a l'Ajuntament de Mataró al costat del subdelegat del Govern a Barcelona, Carlos Prieto

Les més de 150 convocatòries d'ajudes ofertes per Govern del Pla de Recuperació beneficien ja a 2.940 empreses catalanes i centres de recerca, a 1.150 ajuntaments i entitats públiques, a 475 persones i a 195 fundacions.

Unes xifres que mostren que el desenvolupament del pla va “a velocitat de creuer” i que la delegada ha concretat en la reunió que ha mantingut amb l'alcalde de Mataró, David Bote, en una localitat que està desenvolupant diversos projectes amb aquests fons, com el qual preveu millorar els entorns escolars de nou centres per a una mobilitat més segura/segura amb una partida de prop d'un milió d'euros.

D'aquestes convocatòries, destaquen les que fan referència a la Transició Verda, com les Zones de Baixes Emissions, la Mobilitat Sostenible i l'Agenda Urbana; les de Ciència com les inversions realitzades en el Sincrotrón ALBA o les convocatòries de projectes de R+D Transferència Cervera; o les d'Indústria i Pimes, com els mercats de Zona Turística.

Exemple d'això últim són els 9,5 milions invertits en el Mercat de Sant Andreu de Barcelona. De fet, a Catalunya s'han invertit 21,7 milions d'euros dels fons europeus en comerç de proximitat.

També destaquen les que fan referència a l'Educació, l'Ocupació, la Digitalització i connectivitat, la Protecció Social, la Salut i la Cultura, com els deu projectes de restauració i manteniment de patrimoni històric d'ús turístic de titularitat estatal amb un import de 35 milions d'euros, del Pla de Modernització i Competitivitat del sector turístic, finançat amb fons europeus.

Addicionalment, s'han assignat a Catalunya 1.706  milions d'euros dels fons REACT-EU uns fons destinats a finançar la despesa necessària per respondre a la pandèmia i a reforçar l'estat de benestar i els serveis públics.

A més, Catalunya participarà en els diversos Projectes Estratègics, PERTEs, que s'han aprovat pel Govern com el del Vehicle Elèctric i Connectat, el d'Energies Renovables i Hidrogen, l'Aeroespacial, el de la Cadena Agroalimentària, el de l'Economia Circular i el de Digitalització del Cicle de l'Aigua

FONS EUROPEUS A MATARÓ

L'alcalde, David Boti, ha posat en valor aquests fons que a la seva ciutat s'han substanciat en projectes de sostenibilitat tant de residus com del cicle de l'aigua, projectes de formació, i de ciutat *ciudadora. “Hem aconseguit fons per a la modernització del comerç, la millora i la modernització de la mobilitat, i la digitalització i millora en el funcionament de l'administració”, ha dit l'alcalde.

També ha destacat que ja estan en marxa projectes de modernització d'equipaments públics escolars, culturals i cívics “que tindran un impacte molt rellevant en la vida de molts ciutadans de Mataró que són usuaris.”

XIFRES ESTATALS

L'aprovació del Pla en 2021 va generar un important efecte en les expectatives en un moment de forta incertesa, aportant sis desenes al PIB espanyol i, tal com va avançar la vice-presidenta primera i ministra d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital, Nadia Calviño, el pla permetrà incrementar el nivell del PIB estatal 2,6 punts percentuals de la mitjana cada any fins a 2031.

Gay ha traslladat que cal tenir en compte la “magnífica” tasca realitzada des del Govern d'Espanya liderant en la UE la implementació del Pla de recuperació, sent els primers a rebre els primers desemborsaments, que estan condicionats al compliment de fites i objectius.

Així, Espanya ha rebut ja 31.000 milions en transferències i ja ha sol·licitat el següent pagament per valor de 6.000 milions d'euros, que estaran condicionats al compliment en el segon semestre de 2022 de vint reformes i nou inversions. “Som el país més avançat”, ha subratllat.

OCUPACIONS IL·LEGALS

A les declaracions als periodistes, la delegada també ha explicat que en la reunió a l'Ajuntament també han abordat assumptes relatius a la seguretat, com són les ocupacions il·legals, “un problema al que el Govern vol posar solució”.

“Ja s'està treballant en aquest sentit en la modificació de Llei d'Enjudiciament Criminal, per agilitar els desnonaments en aquest tipus de situacions i la modificació de la Llei del Tribunal del Jurado perquè els judicis per *allanamiento no vagin per jurat i així reduir els temps”, ha concretat.

Després de l'encontre Delegada, subdelegat, alcalde i el primer tinent d'alcalde, Juan Carlos Jerez, han visitat la comissaria de Policia Nacional de Mataró, que aquest estiu va confiscar la major partida de contraban de marihuana d'Espanya, en una parcel·la de 32 hectàrees, on es van trobar més de sis tones de marihuana.